Vanaf vandaag is Nederland een nieuw platform rijker: Heyleys.nl. Opgericht vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten nog te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar nieuwe behandelingen deel te kunnen nemen. Heyleys is een onderdeel van IClusion, een Nederlandse Life Sciences Medtech dat vorige maand een investering heeft opgehaald van €2 miljoen.
Hanneke Janssen, CEO van Heyleys.nl: “We hebben een online platform ontwikkeld waar alle klinisch onderzoeken in begrijpelijke taal te vinden zijn voor kankerpatiënten en hun naasten. Dit stelt de patiënt in staat om het gesprek aan te gaan met de behandelend arts zodat ze nu samen eenvoudig en snel geschikt onderzoek kunnen vinden waaraan de patiënt kan deelnemen. Hiermee heeft de patiënt dus makkelijker toegang tot extra behandelkansen. In eerste instantie richt Heyleys.nl zich op kankeronderzoek met de mogelijkheid om snel uit te breiden naar andere ernstige ziekten. Zo hopen we dat iedereen gelijke behandelkansen gaat krijgen als het gaat om kanker.”
Aan het nieuwe platform hebben verschillende bureaus nauw met elkaar samengewerkt. Op basis van de onderzoeksresultaten (stakeholder, value & customer journey mapping) van bureau Aan Zee, is Fitzroy Amsterdam aan de slag gegaan met de naamgeving, de merkidentiteit en de campagne. Fingerspitz is verantwoordelijk voor de online marketing. Weekend Creative Agency en E-sites zijn respectievelijk verantwoordelijk voor de user interface/experience en de technische ontwikkeling van het platform.
Het logo van Heyleys is handgeschreven. Elke letter komt uit een handgeschreven stuk tekst van iemand die een grote bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van medicijnen tegen kanker. Op deze manier eren ze de wetenschap achter de steeds grotere kans op genezing van kanker.