Vandaag is de vernieuwde website van het AD in bèta-versie live gaan. Over een aantal weken zal deze de bestaande site definitief gaan vervangen.
Met deze bèta-versie kunnen bezoekers de komende weken wennen aan de nieuwe vormgeving en functionaliteiten. En voor de makers is het een mogelijkheid om de site te testen en te toetsen op user experience.
Dennis van Luling, chef AD.nl: “Het is een dynamische en moderne site, uiteraard responsive, met mobile first design. Beeld krijgt een dominantere rol en state-of-the-art-techniek waarmee wij continu kunnen doorontwikkelen voor zowel de behoeften van de lezers als de adverteerder.“
“De reden voor de vernieuwing van AD.nl was de behoefte aan een modernere look & feel en optimale infrastructuur. De huidige site bestond al jaren en was toe aan een vervanging.”
Een andere vernieuwing is dat er meer gedaan zal worden met regionaal nieuws. Iets dat vanaf vandaag uit zal worden gebracht in 28 regio’s. Een aantal dat nog verder zal worden uitgebreid.
Na de bèta-versie en latere lancering van de site volgt deze zomer de vernieuwing van de mobiele app. De huidige iOS en Android app zullen dan op verschillende elementen verbeterd gaan worden.
De vernieuwde website van het AD is in ieder geval een hele verbetering ten opzichte van de huidige site.