Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Het ‘buy now, pay later’-principe is bij online bestellingen heel gewoon. Je betaalt pas nadat je de bestelling in huis hebt. In de winkelstraat krijg je je aankopen over het algemeen niet mee zonder ze af te rekenen. Winkelketen H&M brengt daar verandering in. Vanaf oktober kun je in H&M-winkels kiezen voor de optie om achteraf te betalen. Je loopt dan dus de winkel uit met je aankopen, zonder dat je deze hebt afgerekend.
Twee weken bedenktijd
Je betaalt je spullen binnen twee weken na ‘aankoop’ en dat geeft je bedenktijd. Mocht je niet tevreden zijn, dan ga je binnen die ‘bedenktijd’ terug naar de winkel om aankopen kosteloos te retourneren. Hiermee brengt H&M de online betaalwereld naar de offline winkels. In oktober lanceert de Zweedse modeketen, in samenwerking met Fintech-bedrijf Klarna, de ‘buy now, pay later’-optie in de hoop hiermee de klantervaring te verbeteren. Woordvoerster Marianne Nerinckx vertelt: “Waarom we het doen? Om dezelfde reden als waarom we nu al ‘return in store’ aanbieden, of gratis levering. Klanten verwachten een optimale winkelervaring. Of dat nu online of offline is.”
Nu kopen, achteraf betalen: wel even registreren
Je loopt natuurlijk niet zomaar met je nieuwe aankopen de deur van de winkel uit. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet je je registreren in de app. Vervolgens krijg je een gegenereerde QR-code, die je aan de kassa in de winkel laat zien. De rekening krijg je daarna vanzelf per mail. In thuisland Zweden is het al mogelijk om op deze manier af te rekenen en nu rolt H&M dit principe uit naar andere Europese landen, waaronder Nederland.
Thuis kleding uitproberen
Vaak zien je gloednieuwe aankopen er in je eigen woonkamer toch anders uit dan in de paskamer. Of je griste in een opwelling nog even dat shirtje mee, maar bedenkt later dat je deze helemaal niet nodig hebt. Straks breng je die aankopen terug naar de winkel zonder ze te hebben betaald.
Het ‘buy now, pay later’-principe in de winkelstraat bestaat in andere landen al langer. Onder andere in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk wordt het steeds gebruikelijker om kleding eerst uit te proberen en pas achteraf te betalen. In Nederland weten we vanaf oktober of klanten van H&M hierop zitten te wachten.
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023