Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
De H&M Group komt met een ‘Restore Collection’: een unieke collectie met voorheen onverkoopbare kleding, die is hersteld en weer in de winkel ligt. Deze bijzondere collectie wordt verkocht bij COS, onderdeel van H&M Group en bestaat uit gerestaureerde items. Dat kan kleding zijn die de winkel vanwege beschadigingen nooit heeft gehaald, of artikelen die door klanten zijn geretourneerd. Uiteraard zijn de items hersteld en gereinigd voordat ze weer in de winkel belanden. Dat doet de H&M Group in samenwerking met partner The Renewal Workshop.
Levensduur van kleding verlengen
De H&M Group realiseert zich dat zij op grote schaal kleding produceert en komt steeds met nieuwe initiatieven op het gebied van duurzaamheid. Door de reeds bestaande kledingstukken te repareren, wordt de levensduur van kleding verlengd. Voorheen was het gebruikelijk om beschadigde items als ‘overtollig’ te beschouwen. Het gaat nog om een test op kleine schaal maar maakt wel onderdeel uit van de visie van H&M om volledig circulair te worden en de impact op het milieu te verminderen. Om de kleding te reinigen wordt door The Renewal Workshop gebruik gemaakt van de modernste waterloze technologie.
Exclusieve collectie in onder andere Utrecht
De test met deze bijzondere collectie maakt inzichtelijk hoeveel water, CO2 en energie er bespaard is. Deze informatie wordt ook getoond in de winkels waar de collectie wordt verkocht. Naast Berlijn en Stockholm, is de Restore Collection ook verkrijgbaar in de COS-winkel in Utrecht. Op 4 september is de lancering.
De Zweedse kledinggigant kwam eerder al met een vintage kledinglijn onder label & Other Stories.
Verder lezen over Duurzaam
Automotive20.11.2024
COMIN: De Franse Ride-Hailing Startup die de markt op wil schudden
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
DC Business14.11.2024
Ericsson Nederland verplaatst hoofdkantoor naar Breda
voor groei, innovatie en duurzaamheidAdvertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Technology04.11.2024
Steeds meer negatieve geluiden over de thuisbatterij
Lifestyle31.10.2024
Refurbished iPhones: slimme keuze voor 2024
Lifestyle23.10.2024
3 manieren om je huiskamer te verlengen naar de tuin
Automotive11.10.2024