Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Bedrijven bedenken steeds creatieve en duurzame oplossingen voor pakketbezorging, zoals de robots van Amazon en Albert Heijn. Coolblue introduceerde een aantal jaar geleden al bezorging op de fiets in een aantal grote steden en nu gaat ook H&M dat doen.
Vanaf nu worden er door H&M fietskoeriers ingezet om online bestellingen te bezorgen, zodat pakketbezorging op een meer duurzame manier uitgevoerd kan worden. We hebben in Nederland de primeur en zijn het eerste land waar H&M deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.
Samenwerking met Fietskoeriers.nl
Om de bezorging per fiets mogelijk te maken werkt H&M samen met het platform van Fietskoeriers.nl. Zij bezorgen inmiddels in meer dan 30 Nederlandse steden en komen voor H&M bij je langs tussen 18.00u en 22.00u. Voor dat tijdstip is bewust gekozen, omdat de meeste klanten dan thuis zijn om hun bestelling aan te nemen. Op deze manier wordt 98% van de pakketten die door fietskoeriers worden bezorgd ook direct afgeleverd.
Levering al de volgende dag
De nieuwe service van bezorging per fietskoerier is mogelijk voor klanten die kiezen voor levering op de de volgende dag. Er is geen verschil in bezorgkosten in vergelijking met een reguliere levering. De pakketten van H&M worden bij het distributiecentrum opgehaald door Fietskoeriers.nl met auto’s die rijden op 100% groengas. Op deze manier kan de bestelling met een minimale CO2-uitstoot bij de klant worden bezorgd, zo lezen we in het persbericht van H&M.
Transport steeds belangrijker aandachtspunt
Nu de markt voor online bestellingen nog steeds groeiende is, wordt transport een steeds belangrijker aandachtspunt, vindt ook H&M. Gisteren konden we nog lezen dat pakketbezorgers veel overlast veroorzaken in het verkeer. En dan hebben we het nog niet over de CO2-uitstoot die al die ritjes tot gevolg hebben. De H&M Group wil ervoor zorgen dat logistiek zo energiezuinig mogelijk wordt uitgevoerd en dit maakt dan ook een belangrijk onderdeel uit van het doel van de Zweedse modeketen om in 2040 klimaatpositief te zijn.
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023