Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Het Duitse Dr. Oetker neemt een meerderheidsbelang in Magioni, het groentepizzamerk van Nederlandse bodem. De 31-jarige oprichter Manon van Essen kreeg het voor elkaar om haar zelfbedachte pizza’s met bloemkoolbodem bij Albert Heijn in de schappen te krijgen. Inmiddels kan de consument deze groentepizza’s ook bij Jumbo en de supermarkten van Superunie kopen. Sinds vorig jaar eten ze ook in het buitenland Nederlandse pizza’s van Magioni. De Britse supermarktketen Waitrose heeft de groentepizza’s opgenomen in het assortiment.
Magioni werd door meerdere partijen benaderd
Op Facebook kondigde Manon van Essen de overname zelf aan, zoals je in het filmpje hierboven kunt zien. Dr. Oetker heeft een meerderheidsbelang in Magioni genomen en zij gaan helpen om het bedrijf groter te maken. Hoeveel het overnamebedrag is, zegt van Essen niet. “Maar het is voor de uitkomst van onderhandelingen natuurlijk niet ongunstig als je zelf wordt benaderd.” Ook investeerder Abel Slippens maakt hiermee een aardige klapper. al stapt hij wel uit het bedrijf na de overname.
Manon van Essen houdt zelf een deel van de aandelen en blijft ook aan het hoofd staan van het merk Magioni. De omzet van de groentepizzabakker groeit nu nog maandelijks met 10 tot 15 procent. Dr. Oetker introduceerde vorig jaar nog zijn eigen groentepizza. Voordat dat gebeurde, toonde het bedrijf al interesse in Magioni.
De trend van groentepizza’s
Pizza’s met een bodem die (deels) bestaat uit groente, is sinds een aantal jaar een trend. De pizza’s bestaan voor een deel uit groente en bevatten vaak zo’n derde minder calorieën. Magioni was de eerste op de markt van groentepizza’s en begon met een bodem van bloemkool. Naast bodems heeft het merk ook kant-en-klare belegde groentepizza’s in de schappen liggen. Deze vind je, anders dan de meeste andere pizza’s, in het versvak en niet in de diepvries. Online kun je ook veel recepten vinden voor groentepizza’s die je zelf kunt maken. Magioni bracht vorige week nog het kookboek ‘Pizza’ op de markt.
Verder lezen over Food
Gadgets12.09.2024
5 manieren om voedselverspilling tegen te gaan
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Lifestyle17.06.2024
Zo haal je magnesium uit je voeding
Online14.06.2024
De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!
Nieuws13.05.2024
Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken
Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegenCoffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024