05.04.2019
Nieuws

De witte asperge is nog altijd de koningin onder de groente

By: Redactie Dutchcowboys

BlogNieuws

Deze week is het startsein gegeven voor het nieuwe seizoen van de witte asperge. Om mensen, en dan met name jongeren, hiervan bewust te maken is er tevens een nieuwe campagne gelanceerd. Het Nederlands Asperge Centrum heeft dat in samenwerking met BrandDeli gedaan om deze groente hip te maken onder een meer jongere doelgroep.

De koningin van de groente

Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ meer onder de aandacht te brengen. Asperges zijn nog altijd ‘het witte goud’ en bovendien limited edition, want ze zijn alleen in de lente verkrijgbaar.

Maar hoe zorg je ervoor dat de asperge weer bovenaan het boodschappenlijstje komt te staan. En dan met namede lijstjes van jongeren? BrandDeli & Initiative hebben een concept bedacht met als boodschap: “Ze zijn er weer, voor iedereen!” Hiermee zetten ze het imago van de asperge neer als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong.

Ouderwetse, traditionele groente

De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Het is een ode, een manifest, waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep moet gaan verleiden.

Zelf asperges bereiden

Ook zo’n zin in asperges gekregen. Check dan hier de lekkerste recepten en info over wat je moet weten om zelf asperges te bereiden.

Share this post