Nieuws10.10.2014

De verzekeraars spreken, Social Media is hét wapen voor klantbehoud


Om op deze veranderingen te kunnen inspelen én hun klanten te behouden, zullen verzekeraars professioneler Social Media moeten gaan inzetten.

Daar waar de hele wereld naar online gaat en Social Media daar onlosmakelijk mee verbonden is, is de verzekeringswereld nog alleen bezig met een digitaliseringsslag. Dit om kosten te besparen en klanten beter te kunnen bedienen, maar dat is voornamelijk nog een functionele, technische exercitie. Een professionele aanpak van Social Media ontbreekt structureel.

Dit is een van de belangrijke conclusies van de Social Media Insurance Monitor, het brede, onafhankelijk onderzoek onder 81 bedrijven over het inzetten van Social Media in de verzekeringsbranche, voor het vierde jaar gehouden en een initiatief van ITDS Business Consultants. Dit jaar is ook de Europese markt meegenomen in dit onderzoek en dat levert een duidelijk unaniem beeld op.

  • De mensen gebruiken steeds meer mobile voor hun online beleving
  • De distributie verschuift. Klanten zijn wereldwijd vaker geneigd om verzekeringsproducten bij andere partijen dan verzekeraars aan te schaffen, zoals bij sterke merken, online retailers, banken etc.
  • De nieuwe partijen in de markt spelen dankzij nieuwe technologieën en een effectief gebruik van data beter in op de behoeften van de klanten en veroveren daarmee snel marktaandeel.

Aegon beste verzekeraar op Social Media in 2014

Met ruime voorsprong wint Aegon de Gouden Award als de verzekeraar die zich in 2014 het meest actief heeft ingezet op Social Media. Social Business is bij Aegon strategisch verweven in de organisatie. De dagelijks prikkelende content is klantgericht en effectief.

De tweede plaats is voor Interpolis dat met “deoplossingvan.nl” een heel herkenbare identiteit heeft gecreëerd. Allsecur is dit jaar derde geworden en met stip gestegen vanaf de tiende plek in 2013. De spraakmakende storytelling met Tim en Tom Coronel heeft hier sterk aan bijgedragen.

Bij de zorgverzekeraars scoort Menzis voor het derde jaar op rij het hoogst. Bij de uitvaartverzekeringen is dat DELA. 

Aegon beste verzekeraar op Social Media in 2014
Aegon beste verzekeraar op Social Media in 2014
...

Verder lezen over Social Network

Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie

Instagram kent je na al die jaren vrij goed en het algoritme weet dan ook wat het je moet voorschotelen. Maar, wat als je dat toch anders ziet?

Social Media21.11.2024

Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie

Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace

Het is een nieuw dieptepunt in een relatie die al nagenoeg niet slechter kon: Meta brengt al bepaalde dingen niet zomaar uit in de EU.

Social Media15.11.2024

Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X

Vind je het allemaal niet meer zo gezellig op social medium X? Dat kan. Het social medium is erg veranderd sinds het Twitter niet meer is.

Social Media13.11.2024

Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X

Instagram verbetert zijn meest irritante factor

Zie je een leuke post op Instagram, verdwijnt ie zomaar. Het gebeurt mensen vaak als ze de app openen, maar dat verandert nu.

Social Media11.11.2024

Instagram verbetert zijn meest irritante factor

Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder

Hij is maar 21 jaar oud, maar weet toch heel veel harten van ouderen te verwarmen. Wout Sprangers. Lees over 'm in de nieuwe Deze Week Viral.

Social Media10.11.2024

Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder

TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen

Je kunt nu muziek van streamingdiensten als Spotify en Apple Music direct in TikTok delen via een link. Dat werkt ongeveer zoals Instagram.

Social Media08.11.2024

TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen

Worden sociale media straks net zoals drank?

In Australië wordt er gewerkt aan een wet om sociale media te verbieden voor iedereen die onder de 16 is. Het is een beetje zoals met alcohol.

Social Media07.11.2024

Worden sociale media straks net zoals drank?