De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Steeds meer Nederlanders eten vaker vegetarisch. De Vegetarische Slager, producent van vleesvervangers, timmert al jaren succesvol aan de markt. De smaakvolle producten moeten het voor vleeseters gemakkelijker maken om (vaker) over te stappen op vegetarisch eten.
De grootste ‘slager’ ter wereld
De oprichter en directeur van de Vegetarische Slager is Jaap Korteweg. Met de verkoop aan Unilever stopt hij als directeur. Hij blijft nog wel het gezicht van het bedrijf en actief in een adviserende rol. De overname past goed bij de ambitie van de Vegetarische Slager, het doel is om de grootste ‘slager’ ter wereld te worden. Korteweg ziet het door deze overname wel gebeuren dat zij over een paar jaar tien keer zo groot zijn geworden.
Internationale groei met Unilever
Op dit moment zijn de producten van de Vegetarische Slager te koop in 17 landen. Dat moeten er nu met de overname door Unilever, veel meer gaan worden. “Met deze samenwerking laten we de missie van De Vegetarische Slager wereldwijd groeien en versnellen we onze strategische koers richting meer plantaardig eten”, aldus Unilever.
Aanpassen productnamen
Vorig jaar kwam de Vegetarische Slager ook groot in het nieuws toen er ophef ontstond over de productnamen. Uiteindelijk liep dat met een sisser af en de producent mocht de namen van de kipstuckjes en het gehackt gewoon blijven gebruiken.
Er gaan geen banen verloren na de overname. Bij het bedrijf werken zo’n 90 medewerkers en deze blijven in dienst na de overname. Het heeft nu een fabriek in Breda, kantoor in Utrecht en restaurant in Den Haag.