In de Dutchcowboys Daily vind je nieuwe, opvallende, leuke, interessante of niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, vrijdag 4 januari 2018.
Mark Zuckerberg stelt dat Facebook nog veel werk te doen heeft als het aankomt op intimidatie, interferentie bij verkiezingen, fake news en tot slot natuurlijk zorgen dat het een platform met een betekenis is, dat het zinvol is om op Facebook te staan. En dus maakt hij er voor 2018 zijn “personal challenge” om zich te focussen op deze belangrijke issues. Zo heeft de mede-oprichter en CEO van Facebook via zijn eigen Facebook pagina naar buiten gebracht.
Vanaf 19 januari kunnen we lekker griezelen met The Open House, een nieuwe Netflix-thriller die een vrouw en haar zoon volgt die na het overlijden van haar man tijdelijk in een vakantiehuisje van een bekende gaan wonden. Dat staat te koop, en ze gaan er snel achter komen waarom…
De Reclame Code Comissie heeft Ziggo op de vingers getikt: het bedrijf zou adverteren met internet-snelheden die in de praktijk helemaal niet haalbaar zouden zijn. Dat ging specifiek over de belofte van een snelheid van 10 Gbit per seconde, die echter alleen in de wijkcentrales gehaald kan worden. Ook de belofte dat Ziggo overal internet tot 300 Mbit per seconde zou kunnen leveren is niet reëel, zo zegt de commissie. Er hangt geen boete vast aan de uitspraak.
Spotify heeft gisteren via Twitter aangekondigd dat het nu 70 miljoen abonnees heeft. Hiervoor heeft het bedrijf in juli vorig jaar laten weten dat het er meer dan 60 miljoen waren. In totaal waren er toen ook 140 miljoen actieve gebruikers.
Met een Virtual Reality bril live én in hoge kwaliteit mee-racen in een Formule 1-auto. Dat belooft de nieuwe VR-streamingsoftware van de Rotterdamse startup Tiledmedia. Hiermee wordt het mogelijk om talloze muziek, sport- en nieuwsevenementen live in hoge kwaliteit beschikbaar te maken voor VR-brillen.
Het technologiebedrijf Tiledmedia, een spin-off van onderzoeksinstituut TNO, haalde in de afgelopen maand ruim een miljoen Euro op om de videotechnologie op de markt te brengen. Het bedrag is bijeengebracht door een zestal “angel investors” onder aanvoering van Paul Hendriks, voormalig CTO en CIO bij Ziggo en AVG Technologies.
Via een aanvullende investeerder en een onderzoekslening verwacht het bedrijf nog dit kwartaal in totaal twee miljoen euro beschikbaar te hebben voor de verdere ontwikkeling en in de markt zetten van het productportfolio, dat door experts wereldwijd erkend wordt als toonaangevend. De investering zal met name worden gebruikt voor het aantrekken van nieuw talent.