In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, donderdag 24 november 2016.
Je hebt files in LA, je hebt files tijdens Thanksgiving en dan is er nog het monster dat de file in LA tijdens Thanksgiving heet. We hebben allemaal wel zin in een feestmaaltje, maar als je daarvoor hierin moet staan is een boterhammetje thuis ook best prima. We Skypen wel even met oma.
Van donderdag 1 december tot en met zondag 22 januari vindt de vijfde editie van Amsterdam Light Festival plaats. Het festival bestaat uit twee onderdelen: de vaarroute Water Colors met 20 indrukwekkende lichtkunstwerken in de historische binnenstad en de wandelroute Illuminade met 18 innovatieve kunstwerken in de Weesper- en Plantagebuurt.
Amsterdam Light Festival toont werk van gevestigde en talentvolle nationale en internationale kunstenaars. Het thema van Water Colors is ‘A view on Amsterdam’ en de Illuminade staat in het teken van ‘Biomimicry’.
De feestdagen staan voor de deur! Voor mij zijn de feestdagen niet compleet zonder de enige echte originele advertentie van Coca-Cola te zien op TV. De commercial met het jongetje en de vrachtwagens met de ontelbare lampjes weet je wel? Nu vond ik laatst hierover een aantal hele leuke weetjes! Ze staan hier voor je op een rijtje gezet.
Studenten van Solar Team Eindhoven verbonden aan de Technische Universiteit Eindhoven en deskundigen van Eneco slaan de handen ineen om de gezinsauto op zonne-energie voor het grote publiek toegankelijk te gaan maken.
Kennis en ambities over duurzaamheid, mobiliteit en innovatie worden uitgewisseld als onderdeel van de samenwerking. Dit moet ertoe leiden dat de elektrische auto een integraal onderdeel wordt van het energiesysteem en elektrisch rijden op duurzame energie uiteindelijk voor iedereen mogelijk en betaalbaar wordt.
Hoewel er in 2016 enkele zeer grote hacks in het nieuws zijn geweest waarbij wachtwoorden van honderden miljoenen mensen op straat kwamen te liggen, zijn Nederlanders niet geneigd hun wachtwoordbeleid aan te passen. Dat blijkt uit onderzoek van Tweakers.
Het onderzoek laat zien dat Nederlanders in 2016 op dezelfde manier omgingen met hun wachtwoorden als in 2015. Dit terwijl grote sites als sociaal netwerk LinkedIn, internetbedrijf Yahoo en seksdatingsite AdultFriendFinder in het nieuws kwamen nadat honderden miljoenen accountgegevens op straat kwamen te liggen.
De meeste Nederlanders gaan online nog steeds onveilig om met hun wachtwoorden. Ze gebruiken bijvoorbeeld zwakke wachtwoorden of één wachtwoord voor verschillende online diensten, iets wat veel risico’s met zich meebrengt. Op de website wachtwoordbewust.nl staat informatie over hoe mensen verantwoord kunnen omgaan met hun wachtwoorden.
Enkele maanden geleden kon je de straat niet op zonder dat je op sommige plekken letterlijk onder de voet gelopen werd door tieners, twintigers en zelfs dertig-plussers die gefixeerd kijkend naar hun smartphone scherm op zoek waren naar kleine, virtuele, geanimeerde monstertjes. De Pokémon GO hype kwam razendsnel en verspreidde zich als een door de mistral aangewakkerde mediterrane bosbrand. Inmiddels is het aantal (dagelijkse) spelers zienderogen afgenomen.
Niantic, de bedenker en ontwikkelaar van Pokémon GO doet er al weken alles aan om de hype nieuw leven in te blazen.