Nieuws26.11.2019

Coolblue opent pop-up winkel op Utrecht Centraal voor afhalen pakketjes


Een slimme zet van Coolblue zo net voor Black Friday en het begin van de decembermaand: een pop-up store openen op het drukste treinstation van Nederland. Dat Black Friday meer is dan één dag met scherpe aanbiedingen, is inmiddels wel duidelijk. Bij veel webshops regent het de hele week aanbiedingen en Coolblue vormt daarop geen uitzondering. Onder andere bol.com en de MediaMarkt hebben ook al deals online staan.

Black Friday-deals

Sinds gisteren staan alle Black Friday-deals bij Coolblue al online en opende het bedrijf ook de eerste pop-up store op Utrecht Centraal. De druk op pakketbezorging is natuurlijk enorm tot aan de kerstdagen, daarom kan de pop-up store uitkomst bieden voor klanten die Utrecht Centraal aandoen. In de store vind je de beste Black Friday-deals en cadeaus voor de feestdagen die je in het echt kunt bekijken, onder andere Apple-producten, Bluetooth-speakers, smartwatches en camera’s.

Hele decembermaand geopend

Wie een bestelling heeft gedaan bij Coolblue haalt het pakketje onderweg naar werk of huis op in de pop-up winkel. Er zijn ook een aantal populaire artikelen te koop. Klanten kunnen er hun online bestellingen ophalen en de beste cadeaus in het echt bekijken en meteen meenemen of thuis laten bezorgen. Daarnaast kunnen ze er cadeaus meteen inpakken, ze kunnen er terecht voor advies voor het beste cadeau en een persoonlijke kaart versturen naar familie en vrienden. Je moet wel door de poortjes van de NS om de tijdelijke winkel te bezoeken.

De Coolblue pop-up store is te vinden naast de ingang van Utrecht Centraal, ter hoogte van perron 19-20. Niet alleen rondom Black Friday is de winkel geopend, maar ook de hele decembermaand, Tot en met 31 december kun je er terecht voor het afhalen van pakketten of kopen van cadeaus.

Twee pakketjes per seconde

We vroegen een woordvoerder van Coolblue hoe het bedrijf zich op de drukke decembermaand heeft voorbereid: “We zijn druk bezig met het treffen van alle voorbereidingen voor de feestdagen. Zo zijn er de komende periode meer Coolblue’ers aan het werk in onze winkels, op onze klantenservice, in ons magazijn en bij onze eigen bezorgdiensten CoolblueFietst én CoolblueBezorgt. Maar voordat de feeststemming losbarst, oefenen we eerst met het inpakken van pakketjes. Begin deze maand hebben we ons magazijn één uur lang stilgelegd om het drukste moment na te bootsen. Tijdens de test vlogen er wel twee pakketjes per seconde de deur uit.

Drukste decembermaand ooit voor pakketbezorging

Pieter Zwart heeft natuurlijk wel een punt, want de druk op pakketbezorgers is de komende weken enorm. Het kan zomaar gebeuren dat je bestelling niet de volgende dag geleverd wordt, zoals je gewend bent. Veel bezorgdiensten verwachten dat het de drukste decembermaand ooit gaat worden voor hen en met de jaarlijkse toename van het aantal online bestellingen zou die aanname weleens terecht kunnen zijn. Pakketdienst DPD bijvoorbeeld ziet Black Friday als het startsein voor de drukste decembermaand ooit.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

...

Verder lezen over Online Shop

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Verder lezen over Retail

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar