Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Zweedse bezorgdienst Budbee breidt uit naar Nederland en gaat ook bij ons pakketjes bezorgen. Bescheiden is het bedrijf niet, want het wil marktleider worden. Op 2 september werd het eerste Nederlandse pakketje afgeleverd en op dit moment is het bedrijf druk bezig met het werven van klanten. Budbee is al marktleider in Denemarken, Finland en thuisland Zweden.
Bezorging alleen in de avond
De bezorgdienst komt alleen ’s avonds langs voor het afleveren van pakketjes. Klanten krijgen vóór 14.00u een berichtje met een tijdsframe van één uur waarbinnen ze de bezorging kunnen verwachten. Zeven minuten voordat de bezorger voor de deur staat, krijgt de consument opnieuw een berichtje. Met live-tracking volg je de bezorger, je kunt zelfs zien hoeveel ‘wachtenden’ er nog voor je zijn.
Consument is de baas
Er wordt al jaren veel geklaagd over alle bezorgdiensten in ons land: pakketjes komen niet aan, de bezorger komt niet langs of de tijden kloppen niet. En de klantenservice van onder andere Post NL en DHL laat behoorlijk te wensen over. Een klantvriendelijke bezorger lijkt daarom helemaal geen slecht idee. En dat is precies wat Budbee is, want bij deze bezorgdienst is de consument de baas. Jørgen Höppener is General manager in Nederland en hij geeft aan dat Budbee ‘bezorgt op de voorwaarden van de consument’ en wil daarmee de meest klantvriendelijke bezorgdienst in Nederland worden, zo lezen we op RetailTrends. Dat past natuurlijk ook goed bij de huidige maatschappij, waarin e-commerce een steeds belangrijkere plek inneemt en flexibiliteit belangrijk is.
Nederland lijkt op Scandinavische landen
In het persbericht op de site van Budbee lezen we dat het bedrijf veel parallellen ziet tussen Nederland en de Noordse landen. Dat, en andere factoren, lenen zich goed voor de bezorgdiensten van Budbee. In Nederland lopen we voorop als het gaat om e-commerce, de bevolkingsdichtheid is groot en ons land is strategisch gunstig gelegen voor verdere uitbreiding in Europa.
“We zijn ongelooflijk blij dat onze bestaande eigenaren blijven geloven in de toekomst van het bedrijf en we kijken uit naar onze Europese expansie”, aldus Fredrik Hamilton, CEO en oprichter Budbee.
Op dit moment heeft Budbee onder andere Desenio, Nordic-Nest en Babyshop als klant. Aangezien de H&M Group in het bedrijf heeft geïnvesteerd, ligt het in de lijn der verwachting dat onze pakketjes van deze winkelketen voortaan ook door Budbee bezorgd worden. Op de site zien we dat de Zweedse bezorger veel nieuwe medewerkers zoekt in Nederland. We zijn heel benieuwd naar de ontwikkelingen bij deze nieuwe bezorger!
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023