Nieuws22.09.2019

Budbee is de nieuwste bezorgdienst in Nederland


Zweeds bedrijf wil marktleider worden

Zweedse bezorgdienst Budbee breidt uit naar Nederland en gaat ook bij ons pakketjes bezorgen. Bescheiden is het bedrijf niet, want het wil marktleider worden. Op 2 september werd het eerste Nederlandse pakketje afgeleverd en op dit moment is het bedrijf druk bezig met het werven van klanten. Budbee is al marktleider in Denemarken, Finland en thuisland Zweden.

Bezorging alleen in de avond

De bezorgdienst komt alleen ’s avonds langs voor het afleveren van pakketjes. Klanten krijgen vóór 14.00u een berichtje met een tijdsframe van één uur waarbinnen ze de bezorging kunnen verwachten. Zeven minuten voordat de bezorger voor de deur staat, krijgt de consument opnieuw een berichtje. Met live-tracking volg je de bezorger, je kunt zelfs zien hoeveel ‘wachtenden’ er nog voor je zijn.

Consument is de baas

Er wordt al jaren veel geklaagd over alle bezorgdiensten in ons land: pakketjes komen niet aan, de bezorger komt niet langs of de tijden kloppen niet. En de klantenservice van onder andere Post NL en DHL laat behoorlijk te wensen over. Een klantvriendelijke bezorger lijkt daarom helemaal geen slecht idee. En dat is precies wat Budbee is, want bij deze bezorgdienst is de consument de baas. Jørgen Höppener is General manager in Nederland en hij geeft aan dat Budbee ‘bezorgt op de voorwaarden van de consument’ en wil daarmee de meest klantvriendelijke bezorgdienst in Nederland worden, zo lezen we op RetailTrends. Dat past natuurlijk ook goed bij de huidige maatschappij, waarin e-commerce een steeds belangrijkere plek inneemt en flexibiliteit belangrijk is.

Nederland lijkt op Scandinavische landen

In het persbericht op de site van Budbee lezen we dat het bedrijf veel parallellen ziet tussen Nederland en de Noordse landen. Dat, en andere factoren, lenen zich goed voor de bezorgdiensten van Budbee. In Nederland lopen we voorop als het gaat om e-commerce, de bevolkingsdichtheid is groot en ons land is strategisch gunstig gelegen voor verdere uitbreiding in Europa.

“We zijn ongelooflijk blij dat onze bestaande eigenaren blijven geloven in de toekomst van het bedrijf en we kijken uit naar onze Europese expansie”, aldus Fredrik Hamilton, CEO en oprichter Budbee.

Op dit moment heeft Budbee onder andere Desenio, Nordic-Nest en Babyshop als klant. Aangezien de H&M Group in het bedrijf heeft geïnvesteerd, ligt het in de lijn der verwachting dat onze pakketjes van deze winkelketen voortaan ook door Budbee bezorgd worden. Op de site zien we dat de Zweedse bezorger veel nieuwe medewerkers zoekt in Nederland. We zijn heel benieuwd naar de ontwikkelingen bij deze nieuwe bezorger!

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

...

Verder lezen over Retail

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar