Bol.com is verkozen tot ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ 2019-2020. Twee jaar geleden ging bol.com ook al met deze titel naar huis. Naast bol.com vielen nog meer retailers in de prijzen. Zo won Zooplus de ‘Webshop Award’ en Pearle Opticiens mag zich de ‘Beste Winkelketen van Nederland’ noemen. Het was de 17e editie van de Retailer of the Year-verkiezing. Er werden zowel publieks- als vakprijzen uitgereikt.
Cosmeticamerk Lush kreeg de prijs voor ‘Sustainable Retailer’ en dat is niet verwonderlijk. Het merk doet het namelijk ontzettend goed op het gebied van duurzaam ondernemen. Zo verkoopt het veel verpakkingsvrije producten, zijn alle producten met de hand gemaakt, vega(n) en niet op dieren getest. De andere genomineerden in deze categorie waren Ekoplaza, Mudjeans, HEMA en Fairphone. De ‘ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year’ is een juryprijs.
Er werden ook nog webshop- en winkelketen categoriewinnaars gekozen. Kijk hier voor een overzicht van alle winnaars. Als beste supermarktketen kwam Dirk als winnaar uit de bus. Zeeman viel meerdere keren in de prijzen, het won in de categorie Kindermode en Baby. Consumenten waarderen de webshop 123inkt.nl ook goed, deze won in de categorieën Elektronica en Kantoorartikelen.
Een paar maanden geleden werd de ‘ABN AMRO Newcomer Retail Award’ al uitgereikt aan Soup&Bakery by the verspillingsfabriek. Hiermee liet de winnaar de andere 2 genomineerden, Crisp en Felyx, achter zich. Deze prijs wordt uitgereikt aan retailconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt en werden door een jury beoordeeld op bestaansrecht en originaliteit.