Nieuws27.11.2014

Black Friday en Cyber Monday worden ook in Nederland populair


Nederland verwacht dit weekend omzet van 88 miljoen euro

Met de feestdagen in aantocht beginnen de aanbiedingen van Nederlandse retailers steeds scherper te worden. Internationaal, en dan met name in de VS en de UK, begint de kerstgekte dit weekend. Zowel Black Friday als Cyber Monday beginnen echter ook in ons land een trend te worden, waarbij de drukte in (web)winkels een piek bereikt. In Nederland wordt van vrijdag tot en met maandag een totale omzet van 88 miljoen euro verwacht. Vooral de omzet op Cyber Monday zal naar verwachting vele malen hoger zijn dan afgelopen jaar, met een toename van 32.1% ten opzichte van 2013*.

Black Friday, de vrijdag na Thanksgiving, is een term die is overgewaaid uit de VS, waar het jaarlijks terugkerende verschijnsel dé aftrap betekent voor de kerstinkopen. Vroeger betekende dit lange rijen voor de grote warenhuizen en drukte op de wegen. Tegenwoordig zijn veel aanbiedingen echter ook online te vinden en kunnen consumenten profiteren van hoge kortingen en aanbiedingen, zowel offline als online. Het weekend vol kortingen en aanbiedingen eindigt met de zogenaamde Cyber Monday, de Amerikaanse marketingterm voor de drukste dag van het jaar voor webwinkels.

In Europa zijn beide termen nog redelijk onbekend, maar de marketeers van de kortingssite ActiePagina.nl zien een verschuiving en verwachten ook in Nederland een druk weekend voor (web-)winkeliers. Naar verwachting zullen aanstaande maandag dan ook de online winkelwagentjes volgeladen worden met inkopen voor de feestdagen. Sites als ActiePagina zetten tijdens deze drukke dagen voor het eerst 20 extra krachten in om er zeker van te zijn de consumenten van alle aanbiedingen te voorzien en niets te missen. Ook wordt er gekeken naar internationale collega’s om mogelijk relevante aanbiedingen uit andere Europese markten aan te kunnen bieden aan de Nederlandse consument en daar is eigenlijk iedereen bij gebaat.

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth