De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Met de feestdagen in aantocht beginnen de aanbiedingen van Nederlandse retailers steeds scherper te worden. Internationaal, en dan met name in de VS en de UK, begint de kerstgekte dit weekend. Zowel Black Friday als Cyber Monday beginnen echter ook in ons land een trend te worden, waarbij de drukte in (web)winkels een piek bereikt. In Nederland wordt van vrijdag tot en met maandag een totale omzet van 88 miljoen euro verwacht. Vooral de omzet op Cyber Monday zal naar verwachting vele malen hoger zijn dan afgelopen jaar, met een toename van 32.1% ten opzichte van 2013*.
Black Friday, de vrijdag na Thanksgiving, is een term die is overgewaaid uit de VS, waar het jaarlijks terugkerende verschijnsel dé aftrap betekent voor de kerstinkopen. Vroeger betekende dit lange rijen voor de grote warenhuizen en drukte op de wegen. Tegenwoordig zijn veel aanbiedingen echter ook online te vinden en kunnen consumenten profiteren van hoge kortingen en aanbiedingen, zowel offline als online. Het weekend vol kortingen en aanbiedingen eindigt met de zogenaamde Cyber Monday, de Amerikaanse marketingterm voor de drukste dag van het jaar voor webwinkels.
In Europa zijn beide termen nog redelijk onbekend, maar de marketeers van de kortingssite ActiePagina.nl zien een verschuiving en verwachten ook in Nederland een druk weekend voor (web-)winkeliers. Naar verwachting zullen aanstaande maandag dan ook de online winkelwagentjes volgeladen worden met inkopen voor de feestdagen. Sites als ActiePagina zetten tijdens deze drukke dagen voor het eerst 20 extra krachten in om er zeker van te zijn de consumenten van alle aanbiedingen te voorzien en niets te missen. Ook wordt er gekeken naar internationale collega’s om mogelijk relevante aanbiedingen uit andere Europese markten aan te kunnen bieden aan de Nederlandse consument en daar is eigenlijk iedereen bij gebaat.
Verder lezen over E-Commerce
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024