De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In aanloop naar vandaag, Internationale Vrouwendag, is Barbie een wereldwijde campagne gestart over het belang van rolmodellen. Het merk wil een inspiratiebron zijn voor meisjes en laten zien dat je alles kunt worden: van astronaut tot topsporter of chef-kok.
#MoreRoleModels
Als onderdeel van de introductie van een reeks nieuwe sheroes, is er eerder deze week een video online waarin Olcay Gulsen in gesprek gaat met jonge meisjes over hun rolmodel. Met de hashtag #MoreRoleModels wordt gepleit voor meer positieve vrouwelijke rolmodellen, Barbie roept op om met deze # te delen wie jouw rolmodel is. De campagne onderstreept het belang van rolmodellen en vraagt meisjes en vrouwen in Nederland om elkaar te blijven bewonderen.
Olcay Gulsen: “Wij hadden het vroeger thuis niet breed. Het was niet vanzelfsprekend dat ik een carrière zou hebben. Wat hielp, was dat ik het me wel kon vóórstellen. Ik zag bij andere vrouwen dat het kon. Volgens mij is dat wat een rolmodel belangrijk maakt, via hen zien we dat je alles kunt bereiken als je maar je zinnen erop zet.”
Janneke Niessen, ondernemer en mede-oprichtster van Inspiring Fifty. Zij zet zich al jaren in om meer meisjes te enthousiasmeren voor een beroep in de technologie: “Als je ziet dat het kan, geloof je dat het kan. Stereotypes worden al gevormd wanneer kinderen tussen de 5 en 7 zijn. Speelgoed speelt dus een belangrijke rol om kinderen te laten zien dat ze alles kunnen worden: van astronaut tot ondernemer tot data scientist tot modeontwerper. Mensen die boven de massa uit durven steken, die niet bang zijn om risico’s te nemen en die hun passie volgen, dát zijn mijn rolmodellen.”
Sheroes
In 2015 introduceerde Barbie de eerste “shero”-poppen in het evenbeeld van vrouwelijke inspirators die de weg vrijmaken voor de volgende generatie, zoals Olympisch schermster Ibtihaj Muhammad die als eerste Amerikaanse een Olympische medaille won in Hijab. En plussize model Ashley Graham die symbool staat voor het verleggen van grenzen in de mode industrie met een boodschap van zelfacceptatie en female empowerment.
Nu voegt het merk nog eens 14 inspirerende internationale namen toe aan de reeks. Met de introductie vraagt het merk aandacht voor het belang van positieve vrouwelijke rolmodellen.
Verder lezen over Nederland
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive13.06.2024
8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken
Lifestyle29.05.2024
Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis
Lifestyle21.05.2024
Nederlandse online casinobonussen uitgelegd
Startups15.05.2024