Zoom heeft bekend gemaakt dat de dienst deze zomer het Zoom Events platform gaat lanceren. Dat wordt een alles-in-1 oplossing voor het organiseren van zowel openbare als besloten virtuele evenementen en conferenties. Daarbij krijgen de organisatoren van dergelijke events ook de mogelijkheid om deelnemers via online kaartverkoop op het platform te laten betalen voor het bijwonen van een virtueel event of conferentie. Daarbij wordt geen maximum gesteld aan het aantal deelnemers.
Grotere bedrijven of organisaties kunnen Zoom Events bijvoorbeeld ook gebruiken voor het organiseren van bedrijfsevenementen. Kleinere bedrijven en ondernemers die nu gebruikmaken van OnZoom, kunnen dat straks via Zoom Events doen. OnZoom, nu nog beschikbaar in een beta-versie, wordt onderdeel van Zoom Events. Feitelijk wordt Zoom Events een combinatie van de huidige diensten Zoom Meetings, Chat en Video Webinars.
De ontwikkeling van Zoom Events is het resultaat van een onderzoek over de rol van videocommunicatie in het dagelijks leven na corona. Daaruit bleek dat ruim driekwart van de respondenten verwacht dat de tijdens de coronacrisis versnelde uitrol van virtuele oplossingen, zoals videomeetings, ook ná corona deel uit zullen blijven maken van het dagelijkse (bedrijfs)leven. Ongeveer de helft van de respondenten zegt open te staan voor het bezoeken van hybride evenementen, die dus deels fysiek en deels virtueel georganiseerd worden.
“Het is een enerverende periode voor Zoom. Het tempo waarin we innoveren versnelt continu. We weten dat mensen op zoek zijn naar meer flexibiliteit in de manier waarop ze evenementen willen bezoeken. Het hybride model heeft de toekomst en Zoom Events is de perfecte oplossing voor onze klanten die op een flexibele manier evenementen willen organiseren, of dat nou een besloten of een publiek evenement is. Zo helpen we onze klanten op te schalen om aan consumentenverwachtingen te voldoen in het constant ontwikkelende virtuele en hybride landschap”, aldus Oded Gal, Chief Product Officer bij Zoom.