Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Albert Heijn zet gezond leven steeds meer centraal. Vandaag werd bekendgemaakt dat de grootgrutter FoodFirst Network overneemt. Dit is een online leefstijlplatform, waar gebruikers een abonnement afsluiten en advies krijgen over voeding, beweging, slaap en ontspanning. Rudolph van Veen en Irene Moors zijn bekende gezichten van het platform.
FoodFirst Network past bij ambities van Albert Heijn
Het FoodFirst Network is een volledig reclamevrij online leefstijlplatform. Zodra de overname volledig is afgerond, naar verwachting in het tweede kwartaal van dit jaar, blijft het platform zijn eigen merk en organisatie behouden. Het concept van betaalde abonnees blijft voorlopig ook intact. Zij betalen voor advies van specialisten over allerlei gezondheidsvraagstukken. Op FoodFirst Network zijn ook recepten te vinden die passen bij een gezonde levensstijl. Abonnees hebben toegang tot deze recepten. Hoe de samenwerking er precies uit gaat zien, is nu nog niet bekend. Albert Heijn geeft in het persbericht aan dat de overname kansen biedt voor speciale acties voor klanten en de honderdduizend medewerkers van de supermarkt.
Supermarkt heeft al veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding
De laatste jaren heeft Albert Heijn al veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding. Het gebruiken van minder suiker in producten is een van de ambities van de supermarkt. Dat gebeurt actief, maar wel stap voor stap, zodat klanten er rustig aan kunnen wennen. Vorig jaar introduceerde AH “Mijn Voedingswaarden”. Met deze tool kun je precies zien hoeveel calorieën een product bevat en wat de hoeveelheid suiker, zout, eiwitten en vezels is.
FoodFirst Network heeft ineens een enorm bereik
Bij FoodFirst Network zijn ze opgetogen over de overname. Managing Director Jan Dekker vertelt: “Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven. Het is heel gaaf om te horen dat Albert Heijn ons als belangrijke toevoeging aan hun propositie beschouwt – dat geeft ons een goed gevoel en het potentieel van ons platform groeit er exponentieel mee. Dat we binnen het AH-concern zelfstandig verder kunnen bouwen is natuurlijk een pré. Tegelijkertijd hebben wij veel zin in de samenwerking met de professionals van Albert Heijn”.
Verder lezen over Food
Gadgets12.09.2024
5 manieren om voedselverspilling tegen te gaan
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Lifestyle17.06.2024
Zo haal je magnesium uit je voeding
Online14.06.2024
De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!
Nieuws13.05.2024
Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken
Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegenCoffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024