Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Albert Heijn start vanaf 11 april met de nieuwe podcast-serie ‘Op ons bord’. Hiermee wil de supermarktketen meer vertellen over waar ons eten vandaan komt en wat we in de toekomst kunnen verwachten op het gebied van de productie ervan. Met zoveel verschillende termen, weet een consument soms niet meer waar hij goed aan doet. Wat houdt biologisch, duurzaam en lokaal precies in? Albert Heijn gaat die onderwerpen behandelen in de nieuwe podcast-serie.
Bewuster kiezen wat je in je mond stopt
“Ik wil bewuste keuzes maken over wat ik in mijn mond stop”, zegt Justin Verkijk, presentator van de nieuwe podcast-serie en radiomaker en DJ. In iedere aflevering gaat Justin langs bij boeren, telers, producenten en experts om de antwoorden verzamelen op vragen. Zo onderzoekt hij bijvoorbeeld alternatieve teeltmethoden en kweekvlees.
Weten waar producten vandaan komen
De supermarktketen wil precies weten waar hun versproducten vandaan komen en heeft de ambitie uitgesproken om uiterlijk in 2025 alle versketens transparant te maken.
Hierover zegt Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij AH: “Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen. Daarom ben ik blij met deze podcast-serie. Ik verwacht dat de afleveringen veel inzicht verschaffen en dat er een dialoog ontstaat over de manier waarop we tegen de productie van eten aankijken.”
Niet de eerste podcast van Albert Heijn
‘Op ons bord’ is niet de eerste podcast van AH. Vorig jaar kwam de supermarkt met ‘Bezeten van eten’. Deze serie werd gepresenteerd door Lize Korpershoek, die hiervoor iedere week een andere keuken in dook. De serie bestaat uit 13 afleveringen en is hier terug te luisteren.
De nieuwste serie is vanaf 11 april beschikbaar via Apple podcast, iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud. Er worden vijf afleveringen gemaakt en elke 2 weken kun je een nieuwe beluisteren.
“Iedere aflevering heeft een ander thema. Met de journalistieke insteek die we gekozen hebben, kunnen we een genuanceerd beeld schetsen van de herkomst én toekomst van ons eten. Luisteren naar Justin’s zoektocht is leuk en pakkend voor iedereen die geïnteresseerd is in goed eten”, aldus Fleur Bernhard, director Social Media bij Albert Heijn.
Verder lezen over AH
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceNieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurNieuws27.10.2023
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn
Lifestyle27.11.2020
We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst
Advertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising27.09.2019
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden
Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zienNieuws26.06.2019
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven
Verder lezen over Food
Gadgets12.09.2024
5 manieren om voedselverspilling tegen te gaan
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Lifestyle17.06.2024
Zo haal je magnesium uit je voeding
Online14.06.2024
De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!
Nieuws13.05.2024
Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken
Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegenCoffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024