Nieuws22.11.2021

Al meer dan 1 miljard iDEAL betalingen in 2021


iDeal is zonder enige twijfel een van de populairste online, en mobiele, betaalsystemen. Het afgelopen weekend werd de 1 miljardste iDEAL betaling van dit jaar afgehandeld. Sinds de oprichting van het betaalsysteem, in 2005, zijn er binnen één kalenderjaar nog nooit zoveel iDEAL betalingen gedaan. En we hebben natuurlijk nog een maand te gaan.

Vijf jaar na de 1 miljardste betaling

Het gebruik van iDEAL is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Op zich niet zo gek aangezien we de afgelopen jaren ook steeds meer online zijn gaan shoppen en betalen. Het eerste jaar van de corona pandemie, toen winkels ren restaurants wekenlang gesloten waren, heeft die groei alleen nog maar verder doen versnellen.

Hoe snel het gegaan is blijkt ook wel uit de groei van het aantal iDEAL betalingen in de afgelopen vijf jaar. In 2016, elf jaar na de start, boekte iDEAL haar 1 miljardste betaling, in totaal dus. Twee jaar later, eind 2018, werd de 2 miljardste betaling genoteerd. En dan nu, in 2021, dus meer dan 1 miljard betalingen binnen één kalenderjaar. De totaalteller is inmiddels hard op weg naar de 5 miljard. Currence iDEAL verwacht die mijlpaal begin 2022 te behalen.

iDEAL steunde Maarten van der Weijden bij zijn geslaagde recordpoging
iDEAL steunde Maarten van der Weijden bij zijn geslaagde recordpoging

iDEAL en Maarten van der Weijden Foundation

Om het succes van het betaalsysteem, en de mijlpaal van 1 miljard betalingen in 2021, kracht bij te zetten, is Currence iDEAL sponsor geworden van de Maarten van Weijden Foundation voor kankeronderzoek. Afgelopen weekend deed de lange-afstand-zwemmer een succesvolle gooi naar het wereldrecord onafgebroken tegen de stroom zwemmen. Dat stond op 31 uur en 7 minuten. De recordpoging slaagde en staat nu op 32 uur en 7 minuten.

Met zijn recordpoging zamelde van der Weijden geld in voor zijn stichting. Dankzij de steun van Currence iDEAL en andere partners gaat iedere ingezamelde euro volledig naar kankeronderzoek.

Ron Smeets

Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth