Nieuws07.07.2014

Klantenservice van Essent nu ook via Whatsapp te bereiken


De klantenservice van Essent is sinds kort ook bereikbaar via Whatsapp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen door gewoon even een simpel een ‘appje’ te sturen. Het gaat hierbij om een proef van 2 maanden, Essent is hiermee wel een van de eerste grote bedrijven in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan klanten.

Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon,” aldus socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent over deze de pilot. “Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.”

klantenservice-van-essent-nu-ook-via-wha.jpg
klantenservice-van-essent-nu-ook-via-wha.jpg

In deze pilot hoopt het bedrijf te achterhalen of er inderdaad voldoende behoefte is aan dit nieuwe servicekanaal. “Uit de eerste tientallen contacten blijkt dat de overgrote meerderheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app.” De Whatsapp-service is op werkdagen beschikbaar van 9.00 uur tot en met 17.00 uur. 

Whatsapp

Met Whatsapp kunnen mensen een-op-een of in groepen berichten, foto’s en video’s uitwisselen. In tegenstelling tot sms- en mms-berichten is daarvoor alleen internetverbinding nodig. Whatsapp, dat eigendom is van Facebook, heeft in Nederland 9,5 miljoen gebruikers.

Mobiele App: live inzicht in energieverbruik- en kosten

En Essent heeft ook een app ontwikkeld waarmee huishoudens met een slimme meter direct inzicht krijgen in hun energieverbruik- en kosten. Met deze gratis app kunnen consumenten via hun smartphone of tablet eenvoudig bekijken hoeveel energie zij op dat moment in huis verbruiken. Of kunnen zij hun verbruik per dag, week, maand en jaar zien, hoeveel dit kost en dit vergelijken met eerdere perioden.

Met de app wil het energiebedrijf consumenten op een toegankelijke wijze laten kennismaken met de energiebesparingsmogelijkheden met de slimme meter. Marcelle Mettes, directeur Innovatie bij Essent: “De slimme meter wordt nog slimmer als deze consumenten helpt energie te besparen. Dat kan met aanvullende producten en diensten die Essent ontwikkelt. In onze app kunnen consumenten direct zien hoeveel stroom en gas zij op dat moment in huis verbruiken. Door het energieverbruik ook te vertalen naar euro’s geven we betekenis aan kilowatturen stroom en kubieke meters gas. Zo geven we consumenten meer inzicht in verbruik en met energiebesparingstips maken we energie besparen makkelijker.”

Deze app is op dit moment alleen beschikbaar voor 3.000 huishoudens met een slimme meter die deelnemen aan een pilot in Assen, Groningen, Den Bosch, Waspik, Waalwijk, Asten en Sittard. Deze pilot loopt nog tot eind december 2014.

...

Verder lezen over WhatsApp

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

WhatsApp introduceert een manier om je chats beter te organiseren

Hoe houd je overzicht in je WhatsApp-gesprekken? Met de nieuwe optie om je chats te categoriseren zodat je ze makkelijker kunt vinden.

Social Media01.11.2024

WhatsApp introduceert een manier om je chats beter te organiseren

WhatsApp-kanalen worden weer een stuk makkelijker te bereiken

WhatsApp-kanalen zijn voor veel bedrijven nog een grote uitdaging. Het is bijna niet mogelijk om vindbaar te zijn, maar dat wordt beter.

Social Media28.10.2024

WhatsApp-kanalen worden weer een stuk makkelijker te bereiken

Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp

Signal is niet blij: waar veel mensen schreven dat je Signal-berichten straks in WhatsApp kunt lezen, is dat niet het geval.

Social Media13.09.2024

Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

Meta zal geheel volgens de Europese regels binnenkort toestaan om berichten te lezen en te beantwoorden binnen WhatsApp, die helemaal niet vanuit WhatsApp afkomstig zijn.

Online09.09.2024

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

WhatsApp gaat iets doen tegen stalkers

WhatsApp wil stalkers aanpakken. De chat-app lijkt te werken aan een functie waarmee onbekende nummers je maar een x aantal keer een berichtje mogen sturen.

Social Media20.08.2024

WhatsApp gaat iets doen tegen stalkers

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

WhatsApp laat je weten wie je aan de groep heeft toegevoegd

Geen idee hoe je in een groep terechtkomt? Dat gaat nu veranderen. WhatsApp vertelt je wie het was die jou heeft toegevoegd.

Social Media11.07.2024

WhatsApp laat je weten wie je aan de groep heeft toegevoegd