De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het nieuws kan je moeilijk zijn ontglipt. Ruim 200 meisjes die zijn gekidnapt van een kostschool in Nigeria. De meisjes zijn ontvoerd door rebellen die uiteindelijk de meisjes willen doorverkopen als bruiden en slaven voor niets minder dan 12 miljoen. Om de stem van deze meisjes uit te brengen zetten wereldwijd talloze politici en beroemdheden zich in voor de meisjes met de actie Bring Back Our Girls.
Huidig heeft ook Michelle Obama zich heeft ingezet voor de meisjes. Drie weken na de ontvoering en een dag nadat Obama aandacht heeft besteed aan het voorval zijn actueel alle ogen gericht op de massakidnapping.
Er hebben al demonstraties plaats gevonden in Los Angeles, Washington, Dublin en Londen waarbij vrijlating van de meisjes wordt geëist. De komende dagen worden meer protesten verwacht in verschillende steden wereldwijd.
De hashtag #bringbackourgirls is inmiddels al meer dan een miljoen keer opgenomen in verschillende tweets. 23 april werd de eerste tweet met deze hashtag geplaatst. Inmiddels ontstaan de eerste initiatieven op diverse sociale media waarbij er wordt gevraagd om het verspreiden van de bringbackourgirls campagne. Amnesty International en Unicef hebben inmiddels diverse organisaties benaderd om het verhaal verder uit te rollen online. Ook beroemdheden dragen een steentje bij. Chris Brown, Sean Penn, Ashton Kutcher, Justin Timberlake en Bradley Cooper hebben hun tweets voorzien van de hashtag #realmendontbuygirls om de campagne kracht bij te zetten.
Effect van de campagne
In het Nederlandse programma ‘Jakhalzen’ wordt er gezocht naar de effectiviteit van de campagne. Volgens velen heeft de inzet van de hashtag en de beroemdheden eraan bijgedragen dat de Nigeriaanse overheid een beloning uitlooft aan degene die de meisjes terugbrengt.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Hashtag
Social Media13.07.2022
Je krijgt meer macht over de For You-pagina op TikTok
Social Media23.08.2021
De dag van de hashtag heeft zijn eigen hashtag: #HashtagDay
De hashtag bestaat vandaag 14 jaar en dat wordt gevierd met een speciale emojiSocial Media09.12.2019
Het jaar 2019 op Twitter: Van boerenprotest tot samensterk
Social Media23.08.2019
De #hashtag bestaat vandaag 12 jaar
#HashtagDaySocial Media16.04.2019
De populariteit van Game of Thrones: miljoenen tweets & downloads
Nieuws09.04.2018
Twitter maakt depressie meer bespreekbaar met #WhatYouDontSee #3GoodThings en #openup
Advertising16.03.2018
#MarchforGiants: duizenden virtuele olifanten via Amsterdam naar Botswana
Social Media23.08.2017