Coca-Cola heeft eerder vandaag een driejarige samenwerking met het Jeugdsportfonds bekend gemaakt. Het bedrijf wil met het Jeugdsportfonds meer jongeren die in armoede opgroeien het plezier van samen sporten laten ervaren. Een volgende stap in de lange termijn toezegging die Coca-Cola vorig jaar april heeft gedaan om consumenten bewust te maken van het belang van een gebalanceerde leefstijl.
Naast keuze, innovatie en informatie, helpt voldoende beweging namelijk om het verschil te maken in de strijd tegen obesitas. Het bedrijf grijpt de FIFA World Cup Trophy tour aan om mensen in hun sporthart te raken en het belang en plezier van lichaamsbeweging onder de aandacht te brengen.
In 2013 hebben bijna 30.000 jongeren kunnen sporten dankzij een bijdrage van het Jeugdsportfonds. Met dit partnership investeert Coca-Cola in de verdere groei van Jeugdsportfonds van 30.000 naar 40.000 jongeren in 2016. De samenwerking bouwt voort op de inspanningen van Coca-Cola in de schoolsportcompetitie Olympic Moves. Samen met partners NOC*NSF, KVLO en Achmea zet Coca-Cola zich sinds 2003 in om jaarlijks meer dan 150.000 middelbare scholieren het plezier van sporten te laten ervaren.
Ontwikkeling
Bert van Marwijk, ambassadeur van Jeugdsportfonds: “Het partnership met Coca-Cola is een fantastisch initiatief waar veel kinderen, die opgroeien in een gezin waar onvoldoende financiële middelen aanwezig zijn, van kunnen profiteren. Juist in gezinnen die leven rond het bestaansminimum is sporten vaak geen prioriteit. Terwijl het ontzettend belangrijk is voor jongeren om te sporten. Het is niet alleen een manier om gezond te blijven, maar ook om je te ontwikkelen op mentaal en sociaal vlak. Met de kracht van het merk Coca-Cola kunnen we nog meer jongeren bereiken en stimuleren te bewegen.”