De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Coca-Cola heeft eerder vandaag een driejarige samenwerking met het Jeugdsportfonds bekend gemaakt. Het bedrijf wil met het Jeugdsportfonds meer jongeren die in armoede opgroeien het plezier van samen sporten laten ervaren. Een volgende stap in de lange termijn toezegging die Coca-Cola vorig jaar april heeft gedaan om consumenten bewust te maken van het belang van een gebalanceerde leefstijl.
Naast keuze, innovatie en informatie, helpt voldoende beweging namelijk om het verschil te maken in de strijd tegen obesitas. Het bedrijf grijpt de FIFA World Cup Trophy tour aan om mensen in hun sporthart te raken en het belang en plezier van lichaamsbeweging onder de aandacht te brengen.
In 2013 hebben bijna 30.000 jongeren kunnen sporten dankzij een bijdrage van het Jeugdsportfonds. Met dit partnership investeert Coca-Cola in de verdere groei van Jeugdsportfonds van 30.000 naar 40.000 jongeren in 2016. De samenwerking bouwt voort op de inspanningen van Coca-Cola in de schoolsportcompetitie Olympic Moves. Samen met partners NOC*NSF, KVLO en Achmea zet Coca-Cola zich sinds 2003 in om jaarlijks meer dan 150.000 middelbare scholieren het plezier van sporten te laten ervaren.
Ontwikkeling
Bert van Marwijk, ambassadeur van Jeugdsportfonds: “Het partnership met Coca-Cola is een fantastisch initiatief waar veel kinderen, die opgroeien in een gezin waar onvoldoende financiële middelen aanwezig zijn, van kunnen profiteren. Juist in gezinnen die leven rond het bestaansminimum is sporten vaak geen prioriteit. Terwijl het ontzettend belangrijk is voor jongeren om te sporten. Het is niet alleen een manier om gezond te blijven, maar ook om je te ontwikkelen op mentaal en sociaal vlak. Met de kracht van het merk Coca-Cola kunnen we nog meer jongeren bereiken en stimuleren te bewegen.”
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over WK
Entertainment06.06.2024
Het EK Voetbal zie je in UHD-beeldkwaliteit bij Ziggo
de aftrap van een lange sportzomerGaming20.07.2023
Video: Manuel Bachoore beste speler ter wereld na winst WK FIFA 23
Entertainment01.02.2023
Het Wereldkampioenschap was hét moment voor legaal online gokken
Mobile18.11.2022
Ga je naar Qatar voor het WK? Neem een ‘lege’ smartphone mee
Nieuws16.11.2022
Wel of niet naar het WK Voetbal kijken? Advies van Sint en Santa
Een kritische boodschap van Bavaria over het WK in QatarNieuws31.10.2022
3 dingen die het WK in Qatar zo omstreden maken
Technology08.07.2022
De ‘Leeuwinnen’ van Tech United strijden weer mee op het WK robotvoetbal
Events23.03.2021