De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Print is dood horen we vanuit verschillende hoeken, maar een combinatie tussen digitaal en print kan ook succesvol zijn. Dat weten ze inmiddels bij NRC Handelsblad en nrc.next die tezamen over 2012 een nieuw oplagerecord geboekt hebben. Nooit eerder was de gecombineerde verkochte oplage zo hoog. Het record komt tot stand dankzij de blijvend goede cijfers van NRC Handelsblad, een aanhoudende groei van nrc.next sinds de introductie in 2006 en ook een flinke toename van het aantal digitale abonnees. Zo blijkt uit de meest recente oplagecijfers van Instituut voor Media Auditing (HOI).
NRC Handelsblad verkocht in 2012 gemiddeld 203.021 exemplaren, een groei van 0,8% ten opzichte van een jaar eerder. Ochtendkrant nrc.next klimt 0,5% tot 73.952 exemplaren. Beide dagbladtitels stijgen ondanks een daling van de krantenmarkt. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch zet in op originele nieuwsgaring en onderzoeksjournalistiek. Vandermeersch: “We schrijven analyses over het hoe en waarom der dingen. We willen de uitgelezen plek zijn voor het brede intellectuele debat en de opinievorming. Hiervoor hebben we de beste troef in huis. Een gedreven redactie van onderlegde, eigenzinnige en creatieve redacteuren. Ook in een wereld waarin de pers een overlevingsstrijd voert, is er een groeiende behoefte aan dit soort journalistiek.”
Verder lezen over Print
Technology25.09.2024
HP Print AI wil de manier waarop we printen gaan veranderen
DC Business01.01.2024
5 trends voor rollup-banners
DC Business16.12.2023
5 wannahave gadgets die je kunt laten bedrukken
DC Business25.10.2021
Kun je anno 2021 nog steeds met een keycord aankomen?
Lifestyle18.10.2021
Zo verschijn je origineel op een festival
Technology05.07.2021
HP: Ook als mensen teruggaan naar kantoor, blijft de thuisprinter populair
Online30.09.2020
Zes tips om kosten te besparen op printen
Is het eigenlijk wel nodig om iets te afdrukken?Gadgets30.04.2020