De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
BuzzFeed lijkt het belang van content op het sociale internet opnieuw te hebben ontdekt door er een humoristische lading aan te geven met een serieuze boodschap. Een jaar nadat ze 15,5 miljoen dollar op hebben gehaald tijdens een investeringsronde, halen ze nu 19,3 miljoen dollar op bij een vierde investeringronde. Het bedrijf heeft nu meer dan 46 miljoen dollar aan investeringen sinds de oprichting in 2008.
BuzzFeed gaat het geld gebruiken om internationaal uit te breiden, de mobiele producten te verbeteren, meer schrijvers en redacteuren te huren – ze hebben er al 70 in dienst – en investeren in de video-afdeling. Dit vertelden ze in een release. De ronde werd geleid door NEA, een huidige investerder, met participatie van voorgaande investeerders zoals Lerer Ventures, RRE, Hearst Ventures en Softbank. Buddy Media oprichters Michael en Kass Lazerow hebben ook geïnvesteerd.
BuzzFeed heeft inmiddels meer geld verdiend dan The Huffington Post en de verwachtingen zijn dat het verschil aleen maar groter gaat worden. BuzzFeed heeft echter nog niets gebruikt van de 15,5 miljoen dollar die ze vorig jaar hadden gekregen, volgens een persoon bij het bedrijf die over de financiën gaat. BuzzFeed is nog op zoek naar een goed business model waardoor ze zelf ook kunnen verdienen aan de content die ze maken.