Actiesites a la Groupon schieten uit de grond als paddestoelen. Nieuw in nu Cordeals, een website waar de opbrengst van de doel naar een goed doel gaat. Het goede doel is in dit geval Cordaid Microkrediet. Met de opbrengst van de Cordeals worden kleine ondernemers in ontwikkelingslanden gesteund en krijgen zij de kans om een zelfstandig bestaan op te bouwen.
Je koopt dus iets wat fun is én je steunt een goed doel. Twee vliegen in één klap. De eerste Cordeal is gisteren uitgevoerd door tattookoning Henk Schiffmacher. Iedere twee weken wordt er op www.cordeals.nl een nieuwe Cordeal aangeboden.
Als er genoeg deelnemers zijn, of als het doelbedrag bereikt is, gaat de deal door. Als de deal doorgaat, ontvangt de deelnemer een Cordeal-voucher, het deelnamebewijs aan de deal. Mocht de deal niet doorgaan, dan hoeft er ook niets betaald te worden. Om de paar weken is er een nieuwe deal en de opbrengst van de Cordeals gaat naar projecten van Cordaid Microkrediet. De tweede Cordeal gaat eind januari van start en wordt gesponsord door Xander de Buisonjé. Hij komt met een unieke Valentijnsactie voor een gelimiteerd aantal personen. Via de website Cordeals.nl worden de Cordeals bekend gemaakt.
Cordaid Microkrediet
Cordaid Microkrediet is een fonds van Cordaid, en profiteert zo van bijna 100 jaar ervaring op het gebied van armoedebestrijding en het veranderen van machtsverhoudingen in ontwikkelingslanden. Cordaid verstrekt nu al zo’n 15 jaar microkredieten aan de allerarmsten, sinds 2006 via Cordaid Microkrediet.