De Adobe User Group, de community voor en door creatieve professionals in Nederland, is in vier jaar gegroeid tot meer dan 5000 verenigingsleden.
Jaarlijks worden een aantal bijeenkomsten in Amsterdam en Rotterdam gegeven met een actueel thema, events die kennisuitwisseling, inspiratie en netwerken bieden – binnenkort wordt de 25e meeting gegeven. Het 5000e lid van de vereniging ontving uit handen van Paul van Keeken (Group Marketing Manager bij Adobe Benelux) een Adobe Creative Suite 5.5 Master Collection-pakket.
V.l.n.r.: Het 5000e verenigingslid ontvangt uit handen van Paul van Keeken (Adobe Benelux) en Bert Hagendoorn (Adobe User Group) het Adobe Creative Suite 5.5 Master Collection-pakket.
De vereniging is in 2007 gestart en bestaat uit creatieven op het gebied van web, print, video, mobile en animatie – van technische pro’s tot en met designers.
Drukbezochte bijeenkomsten
Met zo’n 300 bezoekers zijn de bijeenkomsten, met thema’s zoals video, touch screen, typografie of mobiel, drukbezocht. Professionals en bureaus laten er hun beste werk zien en vertellen hoe ze dit gemaakt hebben. De voorzitter van de Adobe User Group Nederland,
Bert Hagendoorn, over de groei van de community: ‘We zijn trots op wat er de afgelopen jaren is opgebouwd, daar hebben we hard aan gewerkt. De groei laat zien dat er veel vraag is naar een plek waar kennisuitwisseling, inspiratie en fysiek samenkomen geboden wordt.
Dat wordt de komende jaren alleen maar belangrijker, we zullen blijven groeien.’
Grootste creatieve community
Oorspronkelijk oprichter en vicevoorzitter Owen van Dijk: ‘Dit is een echte mijlpaal.
Als vrijwilligersorganisatie zijn we in een aantal jaar uitgegroeid tot de grootste community voor creatieve professionals in Nederland. We blijven leden inspireren via onze toegankelijke meetings en conferenties met mooie sprekers uit binnen- en buitenland.’ Het 5000e lid, Roger Verscheijden: ‘Keistoer, het bedrijf waar ik sinds kort werk, is al langer bezoeker en ze vroegen of ik meeging. Ik denk dat de bijeenkomsten erg interessant zijn voor freelancers en bedrijven maar ook studenten. En ik ben natuurlijk blij met het pakket!’
Breed gedragen initiatief
De community is een zelfstandige organisatie en wordt niet gestuurd, maar wel gesteund door Adobe. Daarnaast zijn er meer dan 25 bureaus en merken die de Adobe User Group steunen, wat laat zien dat dit initiatief door de creatieve industrie breed gedragen wordt.
Sinds de start heeft de Adobe User Group al 24 bijeenkomsten georganiseerd.
Woensdag 7 december vindt in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam de 25e meeting plaats,
met als thema London Calling: de beste bureaus uit en rond Londen presenteren op het podium hun beste werk.
Het bestuur van de Adobe User Group bestaat uit voorzitter Bert Hagendoorn (Adobe), vicevoorzitter en hoofd programmering Owen van Dijk (dpdk), hoofd techniek Niels de Keizer (FONK), hoofd communicatie Harrie van der Lubbe (quince) en hoofd sponsoring Leo van Hamond (Prisma IT).
Verder lezen over Adobe
Artificial Intelligence21.10.2024
Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken
Artificial Intelligence16.10.2024
Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s
Gadgets10.10.2024
Logitech MX Creative Console: gemaakt voor alle digital content creators
Online25.04.2024
Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe
Online15.04.2024
Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Technology01.03.2024
Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek
Technology19.12.2023