Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Viral Marketing is een van de meest effectieve methodes om informatie te verspreiden. Het is ook een van de moelijkste en misschien wel meest onderschatte vormen van marketing en is zoveel meer dan even een leuk filmpje op Youtube plaatsen.
Het vraagt een lange voorbereiding en onderzoek en dan nog weet je nooit zeker of de campagne die je hebt bedacht 100% zeker gaat aanslaan. We horen altijd de successtories maar ga er maar van uit dat er heel wat goed bedoelde viral marketing campagnes onderweg sneuvelen.
Daarbij is timing ook belangrijk en kun je niet altijd exact weten wat de concurrentie of andere aandacht trekkende campagnes er tegelijkertijd gaan lopen. Een kwestie van geluk of mazzel draagt daarom zeker bij al wordt dit vrijwel nooit benoemd. Onderstaande cheat sheet [infographic] van Kissmetrics geeft je in iedere geval een aantal prima tips.
Grote afbeelding via de site van Kissmetrics.
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023