Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Ik zeg dat, omdat ik net een totaal verslavend stuk chocola van Chocstar.nl naar binnen heb geschoven (Wij mannen knabbelen namelijk niet aan stukjes chocola, nee, wij schuiven het het liefst naar binnen. Met grote stukken tegelijk, maar dit geheel terzijde). Het concept, het product en de uitvoering van Chocstar waren voor mij een heerlijke verrassing. En dan blijkt dat er eind september door de Cowgirls al wel over geblogd is, maar op de Cowboys nog helemaal niet. Schandalig!
Waarom is dat toch? Zijn mannen meer van de Chocoholics Anonymous? Of is het echt zo dat mannen minder gevoelig zijn voor chocola dan vrouwen? Zoeken op Internet bracht aan het licht dat er in elk geval veel onderzoek naar gedaan wordt, en er blijken wel de nodige verschillen in beleving te zijn. Soms zelfs gekoppeld aan de menstruele cyclus. Daar kunnen wij natuurlijk niet tegenop.
Maar ik kwam er ook achter dat de American Cowboys voor wat betreft chocola al wél uit de kast zijn, dus dan moeten de Dutch Cowboys ook maar volgen. Hierbij dan alvast mijn bekentenis. Bij mij zijn namelijk alle ingrediënten aanwezig voor een chocoladeverslaving (behalve die menstruele cyclus dan). En omgekeerd: bij Chocstar zijn eveneens alle ingrediënten aanwezig (letterlijk: tientallen) om je verslaafd te krijgen. Geweldige fair trade chocola, op afroep beschikbaar in elke denkbare variant.
Maar daar houdt het niet op. Zoals je chocola bijna vanzelfsprekend associeert met passie, zo blijkt ook dit hele bedrijf daar bol van te staan. Verpakking, vormgeving, personalisering, alles is perfect. Ik had om eens formeel te testen of dit iets zou zijn – hey, a man sometimes needs an excuse – voor mezelf een reep besteld, maar mét een klein kaartje met persoonlijke boodschap. Goed, mijn ‘note to myself’ zei niets meer dan ’testje’, maar toch. Krijg ik al heel snel een mail met de vraag of het inderdaad klopte dat ik cadeautjes naar mezelf aan het sturen was? Ik antwoordde dat ik het inderdaad wilde uitproberen, en kreeg bij mijn bestelling vervolgens nog een handgeschreven kaartje van de chocolademaaksters zelf: “Hopelijk is het een geslaagd testje, 🙂 enjoy!”
En als we het dan toch hebben over ingrediënten. Chocstar beschikt over alle ingrediënten voor een groot succes. Een geweldig product, met voldoende marge, uiterst onderscheidend en voorzien van een zeer professionele en gebruiksvriendelijke website. Een vlekkeloos (en razendsnel!) logistiek proces en een goed doorgevoerde vormgeving tot in de kleinste details. En natuurlijk ook met actieve inzet van social media. Via Twitter of Facebook kun je de ontwikkelingen van ‘Chocstar’ volgen en meepraten en denken over de (bestelde) chocolade.
Kijk, daar word ik nou vrolijk van. En van zulke heerlijke chocola, natuurlijk.
(En voor iedereen die eraan twijfelt: nee, ik heb geen enkele band met Chocstar. Wist tot afgelopen maandag niet eens dat ze bestonden. Maar dit is dus de uitwerking die chocola met pepernoten en stukjes aardbei op mij heeft…)