Whatser, de mobiele applicatie (voor zowel de iPhone als Android) die gebruikers persoonlijke suggesties geeft voor leuke plekken op basis van hun locatie, zal per direct worden verrijkt met ruim 100.000 locaties afkomstig van De Telefoongids & Gouden Gids. Deze plekken stonden voorheen nog niet in Whatser.
De toegevoegde locaties bestaan voornamelijk uit restaurants, kroegen, musea en winkels en worden in veel gevallen voorzien van de openingstijden, een omschrijving en eventueel ook foto’s. Zo krijgen de gebruikers bij een suggestie van een nieuwe plek snel een beter beeld van wat men precies op zo’n locatie kan verwachten.
“De Telefoongids heeft als één van de belangrijkste doelstellingen het verbinden van mensen met bedrijven. Door deze samenwerking zijn onze klanten nu ook vindbaar in Whatser en vergroten wij zodoende het bereik voor onze klanten“, aldus Orban Büller, Productmanager Mobile van De Telefoongids BV.
“Onze content zat voorheen voornamelijk in de grote steden, door deze eerste stap in de samenwerking met De Telefoongids zijn nu ook de plekken buiten de Randstad goed vindbaar geworden. De samenwerking past daarnaast perfect binnen onze doelstelling om de komende tijd ons bereik verder te gaan vergroten via partnerships“, aldus Michiel Verberg, medeoprichter van Whatser.
Voor iedereen nog niet bekend met Whatser, check onderstaande video.
Of lees:
Brengt Whatser location-based naar ’the next level’?
De beste plek voor een koud biertje geadviseerd door je vrienden.