Tijdens de landelijke telefoonstoring van KPN op 24 juni, was er veelal in het nieuws dat 112 onbereikbaar was. Het is natuurlijk onacceptabel dat een alarmnummer niet beschikbaar was, maar er waren nog veel meer diensten en particulieren getroffen door de storing. Die kunnen nu compensatie vragen.
Als je KPN-klant bent en inderdaad in de problemen kwam door de telefoonstoring, dan kun je een online formulier invullen. De telefoniestoring duurde van 16:00 uur tot 19:15 uur. Het vervelende is dat het een dubbele storing was in die zin dat je met je KPN-abonnement zowel niet kon bellen als niet gebeld kon worden.
Hoewel het erg prettig is dat KPN op zijn minst onderzoek gaat doen naar iedereen die heeft proberen te bellen en dit aangeeft via het formulier, is daarmee de kous niet af. De overheid stelt ook een onderzoek in, om te checken hoe het mis kon gaan en of er een alternatief is voor de back-upsystemen die allen faalden die maandagmiddag. Niet zozeer voor particulieren, maar voornamelijk voor 112.
KPN is weinig positief in het nieuws de laatste tijd. Zo was er een pinstoring bij de supermarktketen Albert Heijn tijdens Pinksteren door KPN’s netwerk en dan is er nog het euvel met XS4All, dat KPN met man en macht onder de KPN-vlag wil laten bestaan. In tegenstelling tot XS4All zelf, dat juist graag als aparte provider wil blijven bestaan, of tenminste de mogelijkheid wil hebben dit onder eigen naam voort te zetten.
Heb jij als KPN-klant 24 juni schade geleden door de storing bij KPN, dan raden we je aan dit formulier in te vullen.