Adobe heeft deze week een nieuwe functie aangekondigd. Document Cloud gaat er binnenkort voor zorgen dat je voortaan altijd de beschikking hebt over je documenten. Document Cloud is een nieuwe toevoeging aan het cloud-portfolio wat er al was van Adobe.
Je kunt voortaan op een innovatieve manier al je bestanden beheren, vanaf thuis, op kantoor of op verschillende devices.
Met de nieuwe
Adobe Document Cloud kunnen gebruikers vanuit hun eigen profiel bestanden beheren. Zo kun je altijd een nieuw bestand creëren, een ander bestand reviewen, goedkeuren ondertekenen of traceren. Dit kan allemaal vanaf je desktop en je mobiele device.
De Adobe Document Cloud heeft vier belangrijke onderdelen die het mogelijk gaan maken om vanuit iedere plek je bestanden te kunnen beheren. Er is een nieuwe
Acrobat DC, je hebt overal e-signing, introductie van Mobile LInk en andere mobiele apps en een nieuw documentenbeheer.
De nieuwe Acrobat DC heeft een compleet nieuwe interface. Dit een touch-gebaseerde gebruikersinterface. Deze nieuwe functionaliteit wordt overal beschikbaar en zo kun je altijd toegang krijgen tot je bestanden.
De e-signing wordt voor iedereen beschikbaar. Voortaan kan iedereen een document digitaal ondertekenen. Dit gaan ze bij Adobe ook mogelijk maken voor ieder device.
De Mobile Link zorgt ervoor dat gebruikers op ieder device verder kunnen gaan aan een bestand waar ze mee bezig waren. Alle instellingen, handtekeningen en andere inhoud worden volledig bewaard. De camera van een smartphone wordt een digitale scanner en twee andere apps gaan ervoor zorgen dat je ook nieuwe documenten kunt creëren, bewerken en ondertekenen.
Met deze nieuwe functie kun je documenten beheren, traceren en controleren. Je kunt zien waar in het proces documenten zich bevinden, op welk tijdstip het bestand is geopend. Ook helpen de controle-features om gevoelige informatie te beschermen.
Naar verwachting zullen al deze nieuwe diensten binnen dertig dagen beschikbaar zijn. De nieuwe Acrobat DC en de Document Cloud kosten €14,99 per maand.