Is dit het begin van een prijzenoorlog in de telecomwereld? T-Mobile maakte gisteren bekend dat ze met een nieuw abonnement komen dat te mooi lijkt om waar te zijn: onbeperkt mobiele data, sms’en en bellen voor 35 euro per maand. Maar er zit geen addertje onder het gras, dit is wat het is. En een hoop mensen zullen nu denken “ik betaal op dit moment veel meer geld voor minder data“. Het kan niet anders dan dat andere telecomproviders hierop gaan reageren om te voorkomen dat klanten over gaan stappen. Game is on.
Het nieuwe abonnement van T-Mobile heet Go Unlimited EU en is een tweejarig abonnement. Je hebt daarmee onbeperkt mobiel internet in Nederland, je kunt onbeperkt bellen en sms’en in de EU en je hebt ook nog eens zestig dagen onbeperkt dataverbruik in de EU. Daar betaal je dus 35 euro voor en vergelijk je dat met dit soort reeds bestaande abonnementen, dan moet je op dit moment zeker het dubbele betalen voor dit pakket aan diensten. Vanaf 16 januari is Go Unlimited EU beschikbaar voor consumenten en bedrijven.
T-Mobile zal niet de eerste zijn die communiceert dat een abonnement onbeperkt is, en dat je dan in de kleine lettertjes de beperkingen kunt lezen. Klanten van dit nieuwe abonnement krijgen 5GB data per dag en kunnen ongelimiteerd 1 GB-aanvullers activeren. Deze GB-aanvullers zijn gratis en ook geldig in de EU. En dus is het een echt onbeperkt abonnement en ben je niet langer afhankelijk van WiFi om bijvoorbeeld video’s te streamen.
Het wachten is nu op reacties van concurrenten, want dit aanbod is spotgoedkoop en natuurlijk gaan mensen overstappen. Massaal denk ik, want geld besparen wil iedereen en al helemaal als het om telefoonkosten gaat. We gaan het volgen.
Update: het gaat wel om een sim-only abonnement. Dus als je nu nog een abonnement hebt lopen (waar je een toestel bij hebt gekregen) dan komen er wel nog extra kosten bij voor het ‘afkopen’ van je huidige abonnement. Hoe dat precies voor jou werkt zal T-Mobile je pas aanstaande maandag gaan vertellen, wanneer de abonnementen afgesloten kunnen worden. De klantenservice had op dit moment nog niet meer informatie.