Al eerder bracht Oppo de Find X smartphone in Nederland uit. Sinds deze week is de nieuwe AX7 smartphone voor een adviesprijs van 249 euro te verkrijgen bij ondermeer Mediamarkt, Belsimpel en Coolblue. Een betaalbare smartphone met vele specificaties.
Het design van de AX7 strak en eenvoudig. Het toestel heeft een 3d-thermisch gebogen blad waardoor de smartphone dun is en voldoende grip heeft in de hand. De achterzijde van het toestel heeft een glasachtige cover. Het scherm van het toestel is bijna net zo groot als de gehele voorkant van het toestel, verder bevat het toestel een waterdrop screen. De AX7 heeft een geheugen van 64GB en hyperbool voor optimale snelheid.
De AX7 is uitgerust met een 13+2 megapixel camera en een 16 megapixel camera aan de voorzijde voor het maken van een goede selfie. Het toestel bevat een groothoekcamera aan de voorzijde waarmee ruimtelijk foto’s gemaakt kunnen worden in een compacte omgeving.
Smart bar is een multitasking functie van Oppo die de AX7 in horizontale en verticale ligging ondersteunt. Deze kan worden geactiveerd door naar een van beide zijden te vegen.
OPPO heeft op het Mobile World Congress in Barcelona nog meer aankondigingen gedaan rondom innovaties op het gebied van mobiele technologie. Zo introduceerde ze de eerste 10x Lossless Zoom camera en hebben ze een aantal ontwikkelingen op het gebied van 5G-technologie gepresenteerd.
Op basis van consumentenonderzoek heeft OPPO veel geïnvesteerd in innovatie. Hierdoor zijn ze in staat om innovaties te ontwikkelen, of het nu gaat om technologie voor beeldverbetering, 5G, AI, AR/VR of andere opkomende mobiele technologieën.
“Innovatie is onze topprioriteit en we hebben veel ontwikkelingen doorgemaakt om de toekomst letterlijk in de handen van de consument te brengen. We kijken ernaar uit om deze belofte voort te zetten en nog meer innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor onze klanten, met name op het gebied van 5G en fotografie.” Aldus Anyi Jiang, OPPO Vice President.
5G is de toekomst van de smartphone industrie, met eindeloze mogelijkheden voor creativiteit, verbeeldingskracht en sterkere connectiviteit. OPPO wil het 5G-tijdperk dichterbij brengen middels de aankondiging van de eerste 5G-smartphone én de aankondiging van het OPPO 5G Landing Project. Met dit initiatief wil OPPO, samen met de expertise van onder andere netwerkpartners Swisscom, Telstra en Optus, en een meer diepgaande samenwerking met potentiële partners zoals Singtel, de implementatie van 5G producten en services promoten, zodat consumenten betere prestaties en meer efficiëntie kunnen ervaren.
OPPO bereidt zich al voor op de komst van 5G sinds 2015 en heeft geïnvesteerd in zowel ontwerp als technologie voor de productie van een aantrekkelijke telefoon, zonder afbreuk te doen aan de functionaliteit voor 5G-functies.
De langverwachte introductie van de eerste OPPO 5G-smartphone lijkt een revolutie teweeg te gaan brengen in het leven van consumenten door middel van 4K, 8K video download/upload/afspelen in de cloud, 3D videobellen; 5G cloud gaming, multi-player AR/VR-games; in-store navigatie, geïntegreerd AR winkelen, meeslepend entertainment en nog veel meer.
OPPO presenteerde ook de zogenaamde10x Lossless Zoom-technologie. Dit geeft gebruikers meer mogelijkheden en biedt iedereen de mogelijkheid om professioneel gestylde foto’s te maken, zonder verlies van kwaliteit.
10x Lossless Zoom is een nieuwe technologie die is ontwikkeld met toonaangevende cameraspecificaties, waaronder een drievoudige camerastructuur bestaande uit een telelens, een ultragroothoeklens en een hoofdcamera. Daarnaast introduceert OPPO ook de nieuwe Optical Image Stabilization (OIS) op zowel de hoofdcamera als de telelens voor een hogere, ‘anti-shake’ nauwkeurigheid.