Activision en Tencent maken vandaag bekend dat Call of Duty: Mobile nu overal waar Google Play en de App Store worden ondersteund verkrijgbaar is. Helaas met uitzondering van China, Vietnam en België.
Call of Duty: Mobile is ontwikkeld door TiMi Studios, de award winnende studio van Tencent Games, en uitgegeven door Activision. Het is een free-to-play, first-person action-ervaring voor mobile. Voor de eerste keer kunnen spelers op dit platform genieten van de vele maps, competitieve modi, iconische personages en kenmerkende wapens uit de hele franchise, inclusief die van Modern Warfare en Black Ops.
Call of Duty: Mobile biedt naast toegang tot head-to-head competitieve multiplayer modi ook een gloednieuwe Battle Royale-ervaring met bekende locaties en land-, zee- en luchtvoertuigen.
“De lancering van Call of Duty: Mobile is voor ons een baanbrekend moment, waarop we een van de meest succesvolle entertainment franchises uit de geschiedenis naar het grootste platform ter wereld brengen,” aldus Bobby Kotick, CEO van Activision Blizzard. “Deze triple-A, free to play-ervaring komt nu voor een heel nieuw publiek beschikbaar.”
Volgend op de release van vandaag, zal er in een later stadium aanvullende gratis content voor Call of Duty: Mobile uitgebracht worden met nieuwe seizoens-updates, game-modi, aanpassingsopties, items en veel meer.
Om de lancering te vieren verschijnt het eerste wereldwijde community-evenement, getiteld “Lighting up the World”. Naarmate er meer spelers komen worden beloningen gratis beschikbaar voor alle fans, waaronder nieuwe camo’s voor diverse in-game items. Spelers kunnen de wereldwijde vooruitgang voor het ontgrendelen van deze items volgen in de in-app Events-sectie.