Mobile24.01.2015

​Investeren in ‘mobile marketing’ krijgt dit jaar hoge prioriteit bij retail en merken


De retailmarkt in Europa is de afgelopen jaren gekenmerkt door
een sterke groei in online en mobiel winkelen. Als gevolg hiervan zijn marketeers op zoek naar de meest efficiënte middelen om consumenten aan te trekken en hen een goede digitale en persoonlijke winkelervaring te bieden.

87% van de marketeers met beslissingsbevoegdheid wil de investeringen in mobiele marketing daarom gaan verhogen. Zo blijkt uit een recent onderzoek van
ActiePagina.nl i.s.m. met WBR Research en uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Digitale investering

De meest belangrijke doelstellingen voor marketeers zijn het stimuleren van verkoop (74%), het werven van nieuwe klanten (72%) en het verhogen van de website-traffic (37%). Om deze doelstellingen te bereiken hebben ze volgens het onderzoek meer budget nodig voor hun digitale marketingstrategie en zijn 92% van de respondenten van plan om hun digitale uitgaven te verhogen in de komende 3-5 jaar. Op dit moment investeert de meerderheid van de ondervraagde bedrijven in één of andere vorm van
digitale marketing: 66% van de marketeers investeert momenteel meer dan 50% van hun budget in digitale marketing.

<i>Wat zijn momenteel uw drie belangrijkste marketingdoelstellingen?</i>
Wat zijn momenteel uw drie belangrijkste marketingdoelstellingen?

Terwijl de ondervraagde marketeers gemiddeld acht verschillende marketingkanalen gebruiken, is er een duidelijke verschuiving van traditionele reclame-strategieën naar meer gerichte, digitale marketingtactieken om consumenten te bereiken.

Slechts 25% van de ondervraagde bedrijven investeert in radio en slechts 30% in billboard-reclame. Het meest populaire digitale kanaal voor marketeers is
e-mail (88%), gevolgd door sociale media en betaalde zoekopdrachten. De studie bevestigt dat 8/10 marketeers veel hogere ROI uit digitale marketingkanalen halen dan uit de traditionele kanalen.

Mobile

Het groeiende belang van mobile komt duidelijke naar voren in het onderzoek: 87% van de respondenten wil hier meer in investeren. Terwijl de overgrote meerderheid van de respondenten (71%) e-commerce-omzet rechtstreeks via mobile wil realiseren, erkennen ze ook dat de uiteindelijke verkoop via andere kanalen kan gebeuren (63%). Het is opvallend dat bijna één op de tien respondenten (9%) nog steeds geen mobiele strategie heeft.

Ondanks het enthousiasme over mobile marketing, hebben veel ondervraagde retailers weinig vertrouwen in hun eigen mobile aanbod. Terwijl de meeste bedrijven tevreden zijn met hun desktop-ervaring – twee van de drie heeft zelfs het gevoel dat ze een voorsprong hebben op hun concurrenten – twijfelen ze aan hun mobiele apps en websites.

Dit is met name het geval in het Verenigd Koninkrijk, waar meer dan de helft van de respondenten (56%) het gevoel heeft achter de feiten aan te lopen als het gaat om hun mobiele website. 70% van de respondenten vindt dat hun mobiele app niet kan concurreren met die van andere bedrijven in hun sector.

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert