IKEA Nederland komt met een nieuwe emoticons app. Deze nieuwe emoticons kun je toevoegen aan je toetsenbord en zouden het makkelijker moeten maken om te communiceren over de rommel in je huis. De app is er gekomen naar aanleiding van de nieuwe ‘
Dag Rommel‘ campagne van IKEA.
Volgens onderzoek van TNS Nipo wordt er bij één
derde van de samenwonende wel eens geruzied over de rommel en zijn er ook nogal eens ergernissen over de rotzooi in huis. IKEA Nederland wil dat de rommel in huis makkelijker bespreekbaar wordt gemaakt met hun nieuwe campagne. Er is vaak onduidelijkheid tussen mannen en vrouwen over opruimen. Met de plaatjes die je kan doorsturen via de nieuwe app is er voortaan minder onduidelijkheid.
Als je voortaan een van je huisgenoten een berichtje stuurt dat ze iets in de kast moet leggen kun je er voor de duidelijkheid een emoticon bij sturen van de Ikea kast in je kamer die je bedoelt. Zo raak je niks meer kwijt en is het ook duidelijk wat waar moet liggen. Met de plaatjes kun je ook iemand bedanken als ze wat voor je hebben opgeruimd. Je kan iemand dan symbolisch trakteren op een portie Zweedse balletjes van de woonwinkel of je stuurt het herkenbare rode hartje.
Met de ‘Dag Rommel’ campagne wil IKEA mensen stimuleren om rommel in huis aan te pakken en meer op te gaan ruimen. Negen weken lang worden er handige tips en oplossingen gedeeld met de klanten. Iedere week staat er een andere ruimte van het huis centraal in de campagne.
De nieuwe app is gratis te downloaden in de App Store en in Google Play.