Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
Een tijdje geleden werd er al bekend dat het rode hartje de meestgebruikte emoji in Nederland was. Maar nu blijkt het hartje ook al de meest populaire emoticon op Instagram. Dit blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Curalate.
Curalate deed het onderzoek tussen 27 april en 27 mei 2015. De reden hiervoor was de introductie van emoji’s als hashtag. Er werden in deze periode 6,4 miljoen emoji’s gebruikt. Instagramgebruikers kozen maar liefst 575.381 keer voor het rode hartje. De tweede plaats gaat naar de emoji met de hartjes ogen en op de derde plaats vinden we het kussende poppetje.
Wil je nu weten op welke plek jouw favoriete emoji staat? In de onderstaande infographic heeft het bedrijf alle resultaten samengevat.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Verder lezen over Instagram
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024