Steeds meer mensen shoppen online via hun smartphone. Bij Bol.com zien ze dat al meer dan 20% vanaf een smartphone komt. Een stijging van 80% ten opzichte van vorig jaar.
Om het winkelen vanaf de smartphone nog makkelijker maken, lanceren ze vandaag een eigen, officiële bol.com app voor iOS. De eerste app die volledig geïntegreerd is met de website. Klanten hebben nu via hun smartphone direct toegang hebben tot het winkelwagentje, hun eigen account met bestelhistorie, facturen en het verlanglijstje. Ook de zoekhistorie en voorkeuren worden opgeslagen zodat een persoonlijke winkelomgeving met relevante aanbevelingen getoond wordt.
“Meer dan de helft van onze klanten gebruikt meerdere apparaten zoals een desktop, smartphone of tablet om te winkelen bij bol.com. We hebben de afgelopen jaren dan ook veel gedaan om het winkelen via mobiel en tablet net zo gebruiksvriendelijk te maken als het winkelen via laptop en PC. Met de introductie van onze eigen app voor smartphones combineren we de trend van mobiel winkelen met onze ambitie om voor ieder van onze 4,5 miljoen klanten een persoonlijke winkelomgeving te creëren,” aldus Daniel Ropers, directeur bij bol.com.
Met de app is het ook mogelijk te bladeren, filteren en sorteren in het assortiment van de inmiddels meer dan 8 miljoen artikelen. Een extra feature is de mogelijkheid om met de app de barcode of QR code van een artikel te scannen en deze direct bij bol.com te bestellen. Het betalen van artikelen met creditcard, acceptgiro of iDeal gebeurt ook gewoon binnen de app.
Android
Om ook Android-gebruikers zo goed mogelijk te bedienen, zijn ze al bezig met de ontwikkeling van een versie van de app voor Android.
API
En met behulp van Open API kunnen ontwikkelaars het bol.com-assortiment ontsluiten via hun eigen app of site.