Zoals van de zomer al het gerucht ging, binnenkort komen er (eindelijk) advertenties op Snapchat. Dat bevestigde Evan Spiegel, de 24-jarige co-founder en CEO van Snapchat tijdens de Vanity Fair New Establishment Summit. “Gebruikers gaan snel de eerste advertenties zien op Snapchat” vertelde hij tegen Katie Couric, die de discussie samen met oud-burgemeester Bloomberg modereerde. Evan voegde hieraan toe “We denken dat ze ‘pretty cool’ zijn”.
De advertenties zullen deel uit maken van Snapchat’s Stories en zullen optioneel zijn, gebruikers kunnen er voor kiezen om er naar te kijken, maar ze kunnen ze ook overslaan. Het lijkt erop dat de advertenties niet de normale berichten zullen onderbreken, maar dat het slechts een toevoeging is van ‘Our Story’.
Omdat Snapchat minder informatie van gebruikers verzameld dan netwerken zoals Twitter en Facebook, zullen de advertenties niet specifiek op de gebruikers gericht zijn.
Wanneer we de advertenties kunnen verwachten vertelt het verhaal tot op heden niet. Snapchat werd in augustus nog op een waarde van 10 miljard geschat, er was toen nog geen verdienmodel.