ING loopt graag voorop, en dat blijkt ook weer uit dit nieuws! Vanaf nu kunnen gebruikers van de ING Mobiel Bankieren App namelijk betalen met stemherkenning.
Eerder al konden klanten gebruik maken van stembediening in de app, en vanaf nu is het dus ook mogelijk om betalingen te bevestigen in de app met je stem. De ING-app maakt daarvoor gebruik van spraakherkenningstechnologie van Nuance Communications. De biometrische stemverificatie van Nuance is een alternatief op pincodes, waardoor mobiel bankieren steeds makkelijker, en veiliger, wordt.
Biometrische stemverificatie
Grote bedrijven schakelen in hoog tempo over op biometrische stemverificatie voor diverse toepassingen, van geautomatiseerde telefoonsystemen tot mobiele apps. Stembediening wordt door steeds meer klanten gebruikt. Inmiddels maken al 100.000 ING klanten gebruik van Inge, voornamelijk om hun saldo te checken en om betaal- en spaaropdrachten te geven binnen de app.
Op basis van feedback zijn deze functionaliteiten doorontwikkeld en is het vanaf nu ook mogelijk om te betalen met stem- (iOS en Android) en vingerafdrukherkenning (iOS-toestellen uitgerust met Touch ID).
Nuance
Nuance Communications levert technieken zoals natural language understanding en stembiometrie, die stemherkenning in de ING Mobiel Bankieren App mogelijk maken. De stembediening van Nuance, genaamd ‘Nina’ (Nuance Interactive Natural Assistent), is een alternatief voor het gebruik van een touch screen en maakt het mogelijk om handsfree te bankieren.
Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel bij ING: “Door onder andere de toevoeging van biometrische toepassingen in de app kunnen we geldzaken sneller, soepeler en makkelijker maken voor onze klanten en de toegankelijkheid vergroten. Hierdoor krijgen klanten meer grip op hun financiën.”