Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Dat is de stellige overtuiging van Heino Hilbig (nee, dit is geen fictieve naam), hoofd van de afdeling strategische marketing van Olympus in Europa.
De kwaliteit, gemeten in resolutie, van camphones wordt welliswaar steeds beter en er is een groep consumenten die uiteindelijk zullen kiezen voor het gemak van de combinatie tussen mobiele telefoon en digitale camera in één device, maar toch zullen de telefoons het vertrouwde fototoestel niet verdringen, aldus Heino.
Tot zover ben ik het nog met hem eens, maar daarna verliest de Duitse marketeer toch behoorlijk aan geloofwaardigheid.
Behalve het feit dat de producenten van digitale camera’s ervoor zullen zorgen dat hun ontwikkeling minstens net zo hard vooruit zal blijven gaan als de concurrentie uit de telecomwereld ontleedt Heino Hilbig zijn wijsheid deels ook aan de toekomstige ontwerpen van mobiele telefoons.
Daarbij zijn volgens hem vooral de Science Fiction films van belang. In zijn eigen woorden: “Wat zie je daar namelijk? In elk geval geen mensen die foto’s maken met hun mobiele telefoon. Logisch, want het toestel zal in z’n huidige vorm vast niet blijven bestaan. De telefoon wordt een bijna onzichtbaar knopje bij het oor, de mouw of op de borst, net als bij Star Trek, en krijgt misschien zelfs minder functies dan de huidige gsm. Het fototoestel zal ook veranderen, maar een apparaat dat in de eerste plaats bedoeld is om beelden mee vast te leggen, zal niet verdwijnen.”
Het zal wel Heino, maar ik zie ook geen digitale camera’s in Star Trek en wie zegt mij dat de communicators van Captain Kirk en Picard niet ook de beelden die zij met het blote oog waarnemen digitaal opslaan, nou ?!?
Verder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online09.01.2009