De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdschrift voor de Marketing schrijft: Iets meer dan een vijfde van de Belgen (22 procent) staat open voor reclame via de gsm en wil best betalen voor mobiele info. Dat is een van de conclusies van een internationaal onderzoek door reclamebureau BBDO en Proximity, de afdeling van BBDO voor direct marketing.
Het doel van de studie was te achterhalen welke plaats het mobieltje inneemt in het leven van jonge gebruikers. BBDO en Proximity ondervroegen daarvoor meer dan 3.000 mensen in 15 landen. In België werden nog eens 1.000 mensen tussen 15 en 35 jaar gecontacteerd. Een opvallende conclusie: 22 procent van de Belgen staat open voor reclame via de gsm. Dat kan gaan om promoties, events, nieuwe producten.
Dirk Peremans van Proximity: ‘Denk bijvoorbeeld aan een sms’je wanneer kledingketen H&M 50 procent korting geeft, of als Fnac de laatste Harry Potter voor de halve prijs verkoopt, de tomaten in promotie staan bij GB of als een bepaalde winkel van adres verandert.’ Een op de vijf Belgen is zelfs bereid te betalen voor nieuwsberichten, of een lijst van restaurants in een vreemde stad. Volgens Peremans zal deze evolutie bedrijven, merken en reclamemakers dwingen anders met reclame om te gaan.
Andere opvallende conclusies zijn dat 60 procent van de ondervraagden niet wakker ligt van het privacystorende aspect van de gsm, meer dan een vijfde de gsm verkiest boven de tv en 87 procent van de mobiele jongeren de gsm dagelijks gebruikt. Bij 70 procent blijft die zelfs meer dan 20 uur per dag aanstaan.
Verder lezen over Privacy
Cybercrime30.09.2024
Hoe bescherm je de data in je brein?
Cybercrime16.09.2024
Eenvoudige tips voor meer privacy tijdens het reizen met openbaar vervoer
zorgen om privacy tijdens woon-werkverkeerSocial Media09.09.2024
Telegram modereert privégesprekken toch niet
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Cybercrime15.04.2024
Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline15.02.2024
Je AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld
Doe het veiligCybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023