Het Chinese smartphonemerk Huawei heeft in het eerste halfjaar van 2014 een winst gemaakt van 19%. Steeds meer consumenten maken kennis met de toestellen en tablets vanHuawei wat heeft geleid tot meer sales.
Huawei zegt zelf in een verklaring: “Omzet en winst over het eerste halfjaar van 2014 zijn in lijn met onze verwachtingen. En de toenemende investeringen in LTE-netwerken wereldwijd zorgen ervoor dat Huawei een leidende positie op gebied van mobiel breedband kan verstevigen. Snelle groei in software en diensten zorgde voor een gestage groei in ons carrier network business.”
Volgens Huawei voldoet de winst aan de eerder gemaakte verwachtingen. Het bedrijf heeft een snelle groei doorgemaakt dankzij een toegenomen brand awareness en een hogere verkoop van smart devices overal ter wereld. De nieuwe flagship smartphone van Huawei, de Ascend P7, wordt in meer dan 70 landen verkocht volgens Cathy Meng, Chief Financial Officer bij Huawei.
Aan het einde van het eerste kwartaal dit jaar, was Huawei het op twee na grootste smartphone bedrijf ter wereld met een marktaandeel van 4,9% volgens onderzoeksbureau IDC. Huawei heeft de intentie om 80 miljoen smartphones te verschepen en legt de focus op smartphones met een groter scherm.
Cathy Meng voegt toe: ‘We are confident that in 2014 we will achieve sustainable growth, robust operations, and healthy financials’.