19.03.2014
Mobile

Online tijdsbesteding in VS wordt voor groot deel gedragen door Apps

By: Dominique Dewitte

BlogMobile

In de Verenigde Staten wordt door de consument inmiddels meer online tijd besteed aan mobiele applicaties dan aan personal computers. Zo blijkt uit een onderzoek van ComScore.

Opgemerkt wordt dat de Amerikaanse consumenten tijdens de maand januari van dit jaar 46,6% van hun totale internettijd besteedden aan mobiele applicaties, tegenover 45,1% aan computers. De resterende 8,3% van de online tijdsbesteding ging naar mobiele browsers. Rekening houdend met de toenemende populariteit van smartphones, mag volgens de onderzoekers worden verwacht dat de consumptie van mobiele applicaties en het mobiele web ook de volgende jaren verder zal toenemen.

De tijdsbesteding aan mobiele applicaties liet tijdens de maand januari een stijging met 9,3 procent optekenen tegenover december vorig jaar,” merkt comScore op. “Bij de personal computers diende daarentegen een verdere daling met 1,7 procent te worden opgetekend. Daardoor werden mobiele applicaties op het gebied van online trafiek voor de eerste keer in de geschiedenis belangrijker dan desktop-activiteiten. Bij mobiele browsers werd een daling met 3,1 procent geregistreerd. Mogelijk zullen applicaties en desktop de volgende periode nog wel afwisselend een leidende positie innemen, maar uiteindelijk zal een definitieve dominantie van het mobiele platform niet kunnen worden vermeden.”

online-tijdsbesteding-in-vs-wordt-voor-g.jpg
online-tijdsbesteding-in-vs-wordt-voor-g.jpg

Er wordt opgemerkt dat het gebruik van de personal computer over een periode van 12 maanden een terugval met ruim 3,5% heeft gekend, terwijl bij de mobiele applicaties gedurende datzelfde tijdsbestek een toename met 43,7% werd opgetekend. Bij mobiele browsers, die volgens ComScore weliswaar een beperkt aandeel hebben in het totale verkeer, kon een stijging met 41,4% worden geregistreerd.

Mobiele platformen hadden eerder al de meerderheid in het internet-verkeer overgenomen, maar nu kon volgens ComScore voor de eerste keer worden geregistreerd dat applicaties op zich belangrijker zijn geworden dan personal computers. De evoluties weerspiegelen volgens ComScore de dalende populariteit van personal computers bij de consument, die zich steeds vaker richt op smartphones en tablets.

Share this post