Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Afgelopen vrijdag heeft jongerenprovider *bliep op het Vossius Gymnasium in Amsterdam een vending machine gelanceerd. Dit is in feite een soort snoep- en drinkautomaat, maar dan met producten van *bliep. Naast simkaarten en beltegoed kunnen leerlingen er ook andere handige items uit halen, zoals potloden, opladers, haarelastiekjes, oortjes, pennen, smartphonehoesjes en nog veel meer. Leerlingen hebben zelf de mogelijkheid om te kiezen wat ze in deze vending machine willen hebben.
De vormgeving is geen reclame van *bliep, maar een kunstzinnige uiting van Maas, één van de leerlingen van het Vossius Gymnasium in Amsterdam. *bliep streeft er naar om in 2015 zeker 2000 van zulke machines in heel Nederland te hebben, vooral op middelbare scholen. Dat leerlingen zelf kunnen bepalen wat er in de vending machine verkocht wordt, sluit ook aan bij één van de belangrijkste pijlers van *bliep: jongeren beslissen en bepalen.
Het lanceren van een vending machine behoort tot de nieuwe koers die het bedrijf sinds vrijdag vaart, dat volledig bestuurd wordt door jongeren. In anderhalve jaar tijd is het bedrijf gegroeid van 0 naar 50.000 klanten. Volgens *bliep gaat het om ‘echte fans’, klanten die het bedrijf vanaf het begin al erg trouw zijn. Uit eigen ervaring weet ik dat *bliep ook erg populair is bij tableteigenaren en bij mensen die op vakantie zijn in eigen land, omdat je zonder verplichtingen de hele dag toegang hebt tot internet.