De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Webwinkeliers kunnen hun omzet met 15% verhogen door producten of diensten ook via mobiel aan te bieden. Zo blijkt uit onderzoek dat Forrester Consulting in opdracht van PayPal heeft uitgevoerd naar de economische impact en ROI van het mobiele verkoopkanaal voor Nederlandse webwinkeliers. Volgens Forrester is er een sleutelrol voor m-commerce weggelegd bij het genereren van extra inkomsten door Nederlandse ondernemers in het huidige economische klimaat. De verwachting is dat de totale Nederlandse omzet afkomstig van het mobiele kanaal in 2017 zal stijgen naar 1,1 miljard euro.
Toenemende acceptatie mobiel betalen
M-commerce is volop in ontwikkeling en de acceptatie van mobiel betalen onder consumenten neemt snel toe. Uit het onderzoek blijkt dat het mobiele kanaal ondernemers nieuwe mogelijkheden biedt, ongeacht in welke branche ze zich bevinden. Het betaalproces is daarbij een kritische succesfactor. Voor consumenten zijn veiligheid, snelheid en gemak daarbij cruciaal. Het onderzoek belicht daarom tevens de impact van de betaalmogelijkheden op basis van analyses voor een fictieve onderneming. Daaruit blijkt dat 30% van de mobiele verkopen geen doorgang zou vinden als er geen mogelijkheid is om via PayPal te betalen.
“M-commerce heeft een sterke invloed op de wereldwijde e-commerce“, zegt Eelco van Wijk, algemeen directeur PayPal Benelux. “Het onderzoek toont aan dat wanneer webwinkeliers het mobiele kanaal gaan gebruiken, ze maar een beperkt gedeelte van de omzet weghalen bij de reguliere e-commerce. Een groot deel van de aankopen via de smartphone is juist additioneel en had niet plaatsgevonden als de webwinkel niet was geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Nederlandse webwinkeliers, die het mobiele kanaal niet gebruiken, laten dus potentiële omzet liggen.”
Verbeterd klantcontact en meer traffic
Het toevoegen van een mobiele website of een mobiele app verhoogt tevens de traffic naar de website. Met een mobiele omgeving trekt een ondernemer niet alleen nieuwe klanten aan, maar biedt hij ook een nieuwe contactmogelijkheid voor bestaande klanten. Dit leidt uiteindelijk tot hogere conversie op de bestaande website. Daarnaast versterkt de aanwezigheid van een mobiele website of app het imago van een onderneming en neemt de klanttevredenheid toe. Vooral intensieve smartphone-gebruikers maken nauwelijks onderscheid tussen mobiel en online en willen zelf bepalen wanneer en op welk apparaat ze iets kopen.
Volgens het onderzoek zal een mobiele app in het tweede jaar na zijn introductie leiden tot meer persoonlijke interacties met klanten dankzij geïntegreerde functies als op locatie gebaseerde aanbiedingen of klantenkaarten. Deze extra functies kunnen ook een nieuwe bron van inkomsten vormen voor ondernemers. Naarmate ondernemers hun mobiele aanbod uitbreiden met meer gerichte aanbiedingen en het aankoopproces versnellen en vergemakkelijken, zal de omzet via het mobiele kanaal geleidelijk toenemen.
Meer cijfers staan in onderstaande infographic.
Verder lezen over M-commerce
Mobile15.04.2014
In 2014 verwachten we €730 miljoen via mobiel te besteden
Mobile27.11.2013
Retail en internet: wat staat ons nog te wachten?
Online28.10.2013
2,3 miljoen Nederlanders doen online aankoop via smartphone en/of tablet
Mobile02.10.2013
Registreren voor Mobile Pioneers nu mogelijk
Mobile15.05.2013
Aantal mobiele kopers groeit met 73% naar 1,7 miljoen
Mobile12.02.2013
Nederland koploper op gebied van m-commerce
Mobile10.12.2012
Mobiele inspirators: Maurice Jongerius [interview]
Mobile11.02.2012
comScore: “2012 wordt het jaar van de mobiele retail“
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024