Werkzoekenden maken in elke fase van het sollicitatieproces steeds vaker gebruik van mobiele platformen. Zo blijkt uit onderzoek van Glassdoor over zo’n 1.100 werkzoekenden. De onderzoekers stelden vast dat 68% van de werkzoekenden bij de zoektocht naar een nieuwe baan minstens één keer per week beroep doet op een mobiel apparaat. Bij 30% is er zelfs sprake van meer dan één mobiele zoekactiviteit per dag.
De onderzoekers stelden vast dat 60% van de ondervraagden mobiel naar een concrete baan zoekt, terwijl 54% informatie over bedrijven raadpleegt en 52% op zoek gaat naar informatie over salarisniveaus. Verder zegt 46% op zijn mobiele apparaten jobaanbiedingen te willen ontvangen. Eén kwart van de betrokkenen geeft toe niet geïnteresseerd te zijn in een vacature indien het bedrijf niet over een geoptimaliseerde mobiele website beschikt.
Ook blijkt dat 64% van de ondervraagden in de aanloop naar een sollicitatiegesprek de sociale mediakanalen van de potentiële werkgever bezoekt. Meer cijfers staan in onderstaande infographic.