Mobile25.02.2013

Huawei verkocht in 2012 127 miljoen devices & onthult merkstrategie voor 2013


huawei-verkocht-in-2012-127-miljoen-devi.jpg
huawei-verkocht-in-2012-127-miljoen-devi.jpg

Huawei Device heeft gisteren tijdens het Mobile World Congress in Barcelona de wereldwijde merkstrategie onthuld. Huawei maakte ook bekend in 2012 een omzet te hebben behaald van 7,5 miljard USD, een stijging van 10% ten opzichte van het jaar ervoor. In 2012 zijn er in totaal 127 miljoen Huawei devices verkocht.

Om verder te bouwen op het succesvolle 2012, richt de merkstrategie ‘Make it possible’ zich op consumenten. Dit heeft de topprioriteit van Huawei voor het komende jaar, om wereldwijd gezien te worden als een consumentenmerk.

Van de 52 miljoen toestellen die in 2012 werden verkocht, waren 32 miljoen smartphones. Een toename van 60% ten opzichte van het jaar ervoor. Daarnaast werden nog eens 50 miljoen mobiele breedband devices verkocht, plus 25 miljoen home devices. Met name het laatste kwartaal van vorig jaar zorgde voor deze enorme groei, waarmee Huawei de nummer 3 positie in wereldwijde smartphone-verkoop heeft veilig gesteld. Aldus data van IDC.

Tijdens MWC in 2012 werd de productlijn Ascend geïntroduceerd, een serie aan vlaggeschiptoestellen. Precies een jaar later tijdens MWC, versterken wij onze merkbelofte met de lancering van onze campagne ‘Make it Possible’,” aldus Richard Yu, CEO van Huawei’s Consumer Business Group. “Met deze campagne focust Huawei op de stap naar een top smartphone-merk de komende jaren. Met ‘Make it Possible’ laten wij niet alleen zien wie wij zijn, hiermee laten wij ook zien dat Huawei een zeer bijzondere ervaring biedt aan consumenten over de hele wereld.

De ‘Make it Possible’ campagne laat de kracht van Huawei zien, ’to make the impossible possible’. MWC 2013 is het startschot voor de uitrol van deze campagne, in verschillende landen wereldwijd, met online activiteiten, retail-ervaringen en inzet van media. ‘Make It Possible’ is het eindresultaat van intensief consumentenonderzoek wereldwijd, waarbij consumenten een duidelijke voorkeur hebben voor toegankelijke en betaalbare producten van Huawei Device.

...

Verder lezen over Huawei

Huawei wil technologie inzetten om de digitale kloof te overbruggen

Digitale inclusie betekent dat iedereen kan deelnemen aan de digitale samenleving. Dit houdt in dat iedereen toegang heeft tot digitale apparaten en internet, beschikt over de nodige digitale vaardigheden en ondersteuning krijgt om effectief gebruik te maken van digitale diensten. Het doel is om te voorkomen dat mensen worden buitengesloten in een steeds digitaler wordende wereld

Tech in Asia15.11.2024

Huawei wil technologie inzetten om de digitale kloof te overbruggen

Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa

Huawei Connect 2024 in Parijs staat volledig in het teken van het thema ‘Amplify Digital and Green Transformation en richt zich op de snelle ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie en de digitale en groene transformatie in Europa.

Tech in Asia13.11.2024

Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa

Review Huawei Watch GT5 Pro: robuuste & stijlvolle premium smartwatch

Huawei presenteerde vorige maand vanuit Barcelona een vernieuwde line-up aan smartwatches en andere devices. Het vlaggenschip, zeker voor de Europese markt, is de Huawei Watch GT5 Pro. Een premium smartwatch die opvalt door zijn stijlvolle ontwerp en robuuste functionaliteit.

Gadgets13.10.2024

Review Huawei Watch GT5 Pro: robuuste & stijlvolle premium smartwatch

Huawei lanceert de Watch GT 5 serie en meer in Barcelona

Huawei heeft vorige week de nieuwe Watch GT 5 serie geïntroduceerd tijdens een launch event in Barcelona. Daarnaast kondigde het ook de Huawei Watch D2, Huawei Watch Ultimate Green Edition, en de Huawei MatePad Pro 12.2-inch en Huawei MatePad 12 X tablets aan.

Gadgets23.09.2024

Huawei lanceert de Watch GT 5 serie en meer in Barcelona

Huawei komt met duurste toestel tot nu toe: Huawei Mate XT Ultimate Design

Nu is de Huawei Mate XT Ultimate Design officieel aangekondigd en wat naast de bijzondere vormfactor opvalt is de prijs.

Mobile10.09.2024

Huawei komt met duurste toestel tot nu toe: Huawei Mate XT Ultimate Design

Drievouwdig scherm
Huawei onthult telefoon met 3 schermen op een bijzonder moment

De ceo van het merk, Yu Chengdong, is twee keer gefotografeerd met het toestel. Heel handig: de ene keer opengevouwen en de andere keer dichtgevouwen.

Mobile03.09.2024

Huawei onthult telefoon met 3 schermen op een bijzonder moment

Huawei maakt driedubbele vouwtelefoon met 10 inch-scherm

Huawei wil de wereld binnenkort verblijden met een telefoon drie twee keer kan vouwen: drie schermen dus. Dit is hoe dat eruitziet.

Mobile20.08.2024

Huawei maakt driedubbele vouwtelefoon met 10 inch-scherm

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Huawei en Discovery Channel hebben een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in ons dagelijks leven, getiteld 'Being Digi-Sapiens'. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert. Ze maakt digitale innovaties toegankelijk voor een breed publiek, waardoor deze vooruitgang herkenbaar wordt.

Tech in Asia25.07.2024

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie