De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Uit recent onderzoek van de taskforce mobile van IAB Nederland blijkt dat 80% van de top 200 merken in Nederland niet over een mobiele website beschikken. Met ruim 8,5 miljoen mobiele internetters in ons land en een smartphone-penetratie van rond de 60% is het opmerkelijk dat maar zo weinig merken-websites mobiel geschikt zijn.
IAB taskforce voorzitter Michiel Ebeling hierover: “Mobiel wordt steeds meer het primaire kanaal voor consumenten. De eerste stap om hierop als bedrijf en merk in te spelen, is een goed werkende mobiele website. Die moet op de smartphone goed leesbaar zijn. Het is dan ook onbegrijpelijk dat slechts 20% van de top 200 merken een mobiele website heeft.”
Een mobiele website kan natuurlijk ook dienen als platform voor mobiele campagnes. Veel mobiele banners verwijzen nu nog naar desktop sites die op mobiel slecht te lezen zijn. De conversie van dergelijke campagnes zal dan ook laag zijn.
Vanuit de webstatistieken weten veel bedrijven al welke informatie hun doelgroep zoekt via mobiel. De taskforce mobile adviseert dan ook voor die functies een mobiel geschikte website te ontwikkelen. Ook kan een mobiele landingspagina in eerste instantie al een prima rol vervullen.
Het realiseren van geschikte mobiele websites en platformen zal de resultaten van mobiele campagnes sterk verbeteren. De bestedingen van mobiel adverteren stijgen maar zijn relatief nog klein.
Verder lezen over Nederland
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive13.06.2024
8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken
Lifestyle29.05.2024
Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis
Lifestyle21.05.2024